در این مبحث می خواهیم به اطلاعاتی در مورد بهترین قابلمه بپردازیم. امروزه سلامتی برای مردم اهمیت زیادی دارد.
کد خبر: ۱۳۷۱۱۷۲

بهترین قابلمه چه تاثیری در پخت غذا دارد؟

اکثر مشکلات و بیماری ها از طریق غذا و خوراکی به وجود می آیند. به همین دلیل برای مردم مهم است که تهیه غذایشان چگونه صورت گیرد.

از مهم ترین کار هایی که می توان برای یک غذای سالم انجام داد، داشتن قابلمه خوب می باشد.

قابلمه ها انواع گوناگونی دارند. برای سالم بودن غذا باید پخت و پز در بهترین قابلمه انجام شود. اکنون سوالی که پیش می آید این است که بهترین قابلمه کدام است و دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ ما در ادامه این مطلب پبه این سوال پاسخ خواهیم داد.

شرط غذایی سالم داشتن قابلمه ای مناسب است.

بهترین قابلمه چه تاثیری در پخت غذا دارد؟

کدام قابلمه را می توان بهترین و محبوب ترین برای پخت غذا دانست؟

یکی از پرکاربرد ترین ظروف در هر خانه قابلمه می باشد. از آن جایی که تاثیر غذا به طور مستقیم بر روی سلامت ما نقش مهمی دارد، بهتر است از بهترین قابلمه استفاده کرد.

لوازم خانه و آشپزخانه سنسی توانسته است با داشتن ظروف و قابلمه های استاندارد و ایده آل در سلامتی ما نقش به سزایی داشته باشد. این برند با رعایت استاندارد های لازم توانسته ظروف و قابلمه های منحصر به فردی را وارد بازار کند.

برای این که غذایی سالم داشته باشید، علاوه بر مواد غذایی خوب، باید غذا برای پخت حرارت لازم را ببیند. از این رو اگر قابلمه های شما استاندارد های لازم را نداشته باشند، بیش از یک اندازه معینی که حرارت ببیند، از خودشان سم تولید می کنند. این مواد مضر تولید شده باعث مسمومیت می شوند.

به طور کلی می توان گفت که بهترین قابلمه، قابلمه هایی از جنس پیرکس یا همان شیشه و از جنس استیل می باشند. زیرا بر روی آن ها خط و خش نمی افتد. همچنین بدنه آن ها یکدست است و دارای روکش شیمیایی نمی باشد. به همین دلیل هنگامی که حرارت دیدند، ماده شیمیایی وارد بدن نمی کنند. این ظروف را می توانید در پخت تمام مواد غذایی به کار ببرید.

 

 

آیا پختن غذا در قابلمه تفلون سرطان زا می باشد؟

در پاسخ به سوال سرطان زا بودن تفلون باید گفت که این قابلمه برای سلامتی بسیار ضرر دارد. اگرچه در آشپزخانه ها قابلمه تفلون طرفدار زیادی دارد، اما با وجود مواد به کار رفته در آن موجب بیماری های زیادی از جمله سرطان در انسان می شود. تنها دلیل محبوبیت قابلمه تفلون در بین خانم ها که آشپزی در آن را راحت می بینند، وزن کم و نچسب بودن آن در مقایسه با سایر قابلمه ها می باشد. با این حال در مقایسه با قابلمه های استیل، آلومینیومی و ... قابلمه های خوبی به حساب نمی آیند.

قابلمه های تفلون جزو بهترین قابلمه ها نمی باشند. زیرا هنگام تهیه این ظروف از کادمیوم استفاده می کنند. کادمیوم از آن دسته فلز های سنگین است. در ظروف تفلونی که استاندارد نباشند نیز از این فلز بیش از اندازه استفاده می کنند. ظروف تفلون باعث ایجاد سرطان از جمله سرطان های مثانه، پروستات، تخمدان، بیضه و کلیه می شوند. علاوه بر این ها باعث افزایش ضایعات پوستی و کوتاه قدی می شود و با دخالت در سنتز هموگلوبین باعث کم خونی می شود.

 

آیا از قابلمه چدن برای پخت غذا های طولانی می توان استفاده کرد؟

در ترکیبات قابلمه چدن از آهن و کربن استفاده شده است. قابلمه های چدن برای پخت های طولانی با دمای متوسط تا بالا بسیار مناسب می باشند. اگر در ترکیبات آن ها از آلومینیوم استفاده نشده باشد، می توان گفت که قابلمه خوب برای پخت و پز هستند. این نوع از قابلمه ها دارای ماندگاری بالایی می باشند. در هنگام حرارت دیدن، حرارت را به طور کاملا مساوی پخش می کنند. همچنین آن ها دارای مقاومتی بسیار بالا در برابر دمای زیاد هستند.

 

قابلمه استیل غذا را می سوزاند؟

قابلمه استیل از بهترین قابلمه ها به حساب می آید. آن ها نسبت به سایر قابلمه ها سالم تر و همچنین بهداشتی تر می باشند. به این دلیل که به مواد غذایی هیچ گونه واکنشی نمی دهند و اصلا زنگ نمی زنند. تنها مشکل و ایرادی که این ظروف دارند این است که به طور کاملا مستقیم حرارت را انتقال می دهند. به این صورت که وقتی روی حرارت گذاشته می شوند، سریع حرارت آتش را انتقال می دهند. به این حالت که دمای یک طرف قابلمه که روی آتش است با آن که غذا درونش است، به سرعت یکی می شود. به همین دلیل است که غذا در آن خیلی زود و سریع می سوزد. البته در نسل های جدید این قابلمه این مشکل بر طرف شده است.

بهترین قابلمه چه تاثیری در پخت غذا دارد؟

 

 

قابلمه سرامیکی باعث مسمومیت غذایی می شود؟

قابلمه سرامیکی تا زمانی که سالم و فاقد خش، خط و ساییدگی باشند، ظروف خوبی به حساب می آیند و بدون هیچ گونه نگرانی می توان از آن ها استفاده نمود. به این ظروف، ظروف سبز و یا اکولوژیک نیز می گویند.

روکش موجود در قابلمه سرامیکی نیز مانند تفلون است؛ اما در آن ترکیب های مضر تفلون وجود ندارد. روکش های سرامیکی تا حد معینی در برابر ساییدگی و خراشیدگی، خوردگی و فرسایش مقاومت لازم را دارند. اما چون جنس زیرین این ظروف سرامیکی از آلومینیوم می باشد، هنگام اسیب دیدن ممکن مواد غذایی درون آن مسموم و آلوده شوند. این احتمال نیز بسیار بالا می باشد که در صورت وجود این آسیب باید دیگر از ظرف استفاده نکنید.

 

 

قابلمه لعابی بیشتر برای چه غذا هایی کاربرد دارد؟

قابلمه لعابی جزو قابلمه های خوب به حساب می آیند. نگهداری و مراقبت از آن بسیار ساده است. از این قابلمه ها در پخت غذا هایی که نیاز به حرارت بالا دارند، استفاده می شوند. علاوه بر این برای پخت و پز غذا های آبدار بسیار مناسب می باشند. درون آن ها نمی توان غذای جامد را دوباره گرم کرد و یا درون آن برنج پخت. این قابلمه ها به جز مواد اسیدی برای نگه داشتن انواع مواد غذایی داخل یخچال بسیار مناسب هستند. قابلمه لعابی در صورت ساخته نشدن در شرایط استاندارد شامل ترکیبات سمی از جمله کادمیوم، آرسنیک، سرب و پیگمنت های رنگی شیمیایی می باشند.

بهترین قابلمه چه تاثیری در پخت غذا دارد؟

اکنون که متوجه خیلی از موارد شدید، این توانایی را دارید که به راحتی بهترین قابلمه را تهیه کنید. همچنین با دانستن جنس ظروف و مواد به کاربرده شده در آن ها می توانید  از خیلی از بیماری ها و مسمومیت های غذایی جلوگیری کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در انتخاب ظروف و قابلمه از بهترین و معتبر ترین برند ها استفاده کنید.

برای مشاهده مجموعه ای از بهترین قابلمه های موجود در بازار، در اینجا کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها