رئیس کل دادگستری استان همدان از اجرای طرح ابتکاری شمیم رضوی در ۱۸ حوزه قضایی استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۰۵۲۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمدرضا عدالت‌خواه، در نشست هماهنگی اجرای طرح شمیم رضوی در استان همدان اظهار کرد: طرح ابتکاری شمیم رضوی در راستای اجرای سند تحول قضایی و استفاده از ظرفیت مردمی با هدف ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوا و اجرایی شدن آن در پرونده‌های خانواده به صورت پایلوت در بقاع متبرکه مرکز استان همدان اجرا شده که نتایج و برکات زیادی را به دنبال داشته است.
وی با بیان اینکه چنین طرح‌های ابتکاری اقداماتی شرعی، تکلیفی و مردمی هستند نه سازمانی به همین دلیل کاربر‌دی‌تر و اثربخش‌‌‌تر خواهند بود، ادامه داد: با عنایت به اثربخشی این طرح زمینه‌ و بستر اجرای آن در 18 حوزه قضایی سراسر استان فراهم گردیده و باید تعداد شعب آن در دانشگاه‌ها، مساجد، مراکز فرهنگی و.... افزایش یابد.
رئیس کل دادگستری استان همدان ضمن تأکید بر تشکیل اتاق فکر و هیأت اندیشه‌ورز طرح شمیم رضوی متشکل از معاونت‌ توسعه حل اختلاف، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، ریاست حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، سرپرست‌ دادگاه‌های خانواده و نماینده سازمان‌های مرتبط با طرح، بیان کرد: در راستای برنامه‌ریزی مناسب و تعامل بیش‌از پیش اعضاء، جلسات کارگروه باید به صورت فصلی برگزار گردد.
دکتر عدالت‌خواه با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای مانند صدا و سیما در آگاه‌سازی و کاهش دعاوی بسیار اثرگذار می‌باشد، در راستای آموزش مصلحین و آگاه‌سازی مراجعین می‌توان از کانال های خبری در پیام‌رسان‌های ایتا و سروش نیز بهره‌ گرفت.
وی با اشاره به طرح‌های ابتکاری متعدد دادگستری استان همدان در راستای افزایش صلح و سازش در سطح جامعه و کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، خاطر نشان کرد: در جهت هم‌افزایی و اثربخشی بیشتر طرح شمیم رضوی می‌توان از طرح‌های مرتبط مانند طرح حبل‌المتین و طرح مستعدین تحول و... نیز استفاده نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها