معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: رکن و اولویت‌ توسعه در هر کشوری توجه به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان است که متأسفانه در جامعه ما مغفول مانده است و باید توجه ویژه بر این موضوع منعطف گردد.
کد خبر: ۱۳۷۵۳۷۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر عباس نجفی در کمیته تخصصی شناسایی زمینه‌ها و عوامل اصلی ده عنوان جرم اولویت‌دار استان همدان با اشاره به نقش اثرگذار آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: رکن و اولویت‌ توسعه در هر کشوری توجه به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان است که متأسفانه در جامعه ما مغفول مانده است و باید توجه ویژه بر این موضوع منعطف گردد.
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان پیشگیری رشدمدار را مهمترین محور کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: به هر میزان در این بخش هزینه و سرمایه‌گذاری کنیم کافی نیست زیرا اگر به دنبال فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن موضوعی هستیم باید در این برهه که شروع مرحله شکل‌گیری شخصیت فرد است اقدام نماییم.
نجفی با بیان اینکه در راستای برنامه‌های پیشگیری‌های رشد مدار اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) می‌تواند اثرات مطلوبی برجای بگذارد، اضافه کرد: علاوه بر اینکه اهمیت طرح نماد باید میان مدیران مدارس و بدنه آموزشی تبیین شود اجرای این طرح نیز منوط به همکاری و حمایت تمامی دستگاه‌های عضو است و باید هر دستگاه وظایف پیش‌بینی شده خود را به خوبی اجرا نماید تا اینصورت به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.
‌ وی در خاتمه با اشاره به جامعیت و به‌روز بودن قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب 1399، ابراز کرد: ضمانت‌ اجراهای بسیار خوبی در این قانون دیده شده است که بسیار راهگشا و اثربخش خواهد بود.
گفتنی است در این جلسه به منظور ایجاد فضای تعامل، وحدت و همدلی در جهت خدمت به جامعه و توسعه اهداف، برنامه‌ریزی مناسب برای گسترش فرهنگ مشاوره و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی دانش‌آموزان و برگزاری جلسات آموزشی فرهنگیان شامل مشاوران، مربیان و معاونین پرورشی، مدیران و معلمان، تربیت مدرس و .... تفاهم‌‌نامه‌ای بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آموزش و پرورش کل استان همدان با هدف توانمندسازی و مراقبت در مقابله با جرائم و آسیب‌های اجتماعی منعقد گردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها