سخنگوی فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در اروپا از کشف اولین مورد ابتلای به آبله میمون در ارتش آمریکا خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۹۵۸۵
به گزارش  جام جم آنلاین، ویلیام اسپیکس در بیانیه‌ای گفت: آزمایش آبله میمون یکی از نیرو‌های نظامی اخیرا مثبت شده است.

سخنگوی فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در اروپا گفت: این فرد در درمانگاه سلامت ارتش آمریکا در اشتوتگارت در آلمان تحت درمان قرار گرفت و هم اکنون در مکانی خارج از پایگاه قرنطینه شده است و تا زمان بهبودی در آنجا خواهد ماند.

این مقام گفت: خطر برای عموم بسیار کم است و به عنوان یک اقدام احتیاطی، تماس‌های کارکنان درمانگاه که با بیمار در تعامل بودند در حال ردیابی است.

سخنگوی فرماندهی نیرو‌های آمریکایی در اروپا با اشاره به اینکه «مورد اشتوتگارت از سویه غرب آفریقا است که عموماً خفیف تلقی می‌شود و ماهیت انتقال انسان به انسان محدود است»، گفت: ارتش آمریکا از تمام قوانین و مقررات کشور میزبان تبعیت می‌کند.

«تدروس آدهانوم»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «ظهور ناگهانی آبله میمون در چندین کشور در سراسر جهان نشان می‌دهد که این ویروس برای مدتی به صورت غیرقابل شناسایی در خارج از آفریقا منتشر شده است».

همچنین طبق گفته دکتر «روزاموند لوئیس» سرپرست فنی مبارزه با آبله میمون در سازمان جهانی بهداشت، این ویروس ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها بدون شناسایی منتقل شده باشد، اگرچه تحقیقات در حال انجام است و هنوز هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها