سوئیس نیز به کشور‌های انگلیس، آلمان، اسپانیا، سوئد، آمریکا، استرالیا و رژیم صهیونیستی در شناسایی آبله میمونی پیوست و نگرانی‌ها را درباره گسترش این ویروس افزایش داد.
کد خبر: ۱۳۶۷۱۲۹
به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات بهداشت سوئیس روز شنبه اعلام کردند که اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در شخصی شناسایی شده است که در منطقه برن زندگی می‌کند و زمانیکه در خارج کشور بوده در معرض بیماری قرار گرفته است.

یکی از مقامات بهداشت برن در بیانیه‌ای اعلام کرد، این بیمار اکنون در خانه اش قرنطینه است. با هر شخصی که با وی ارتباط داشته تماس گرفته شده است.

در ادامه گفته شده است: «تا جاییکه ما میدانیم، شخص مورد نظر در خارج از کشور در معرض بیماری قرار گرفته است.»

مقامات بهداشت سوئیس روز جمعه از این مورد ابتلا اطلاع یافتند و روز شنبه این مورد به عنوان آبله میمونی شناسایی شد.

با شناسایی این شخص، سوئیس نیز به کشور‌های انگلیس، آلمان، اسپانیا، سوئد، آمریکا، استرالیا و رژیم صهیونیستی در شناسایی آبله میمونی پیوست و نگرانی‌ها را درباره گسترش این ویروس افزایش داد.

ویروس آبله میمونی میتواند از طریق زخم پوستی از طرف شخص آلوده منتقل شود. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، آبله میمونی معمولا پس از دو تا چهار هفته برطرف می‌شود.

هانز کلاگ رئیس منطقه اروپا درسازمان جهانی بهداشت روز جمعه هشدار داد، موارد ابتلا به این ویروس ممکن است طی ماه‌های آینده و با گسترش ویروس در سراسر اروپا، سرعت بگیرد.

شناسایی نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در تورنتو کانادا

رادیو کانادا در صفحه رسمی خود در توئیتر از شناسایی نخستین مورد مشکوک ابتلا به آبله میمون در شهر تورنتو، مرکز استان اونتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا خبر داد.

شناسایی نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در یونان

شبکه تلویزیونی ب. اف. ام فرانسه در صفحه رسمی خود در توئیتر از شناسایی نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در یونان خبر داد.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها