عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: والدین با دیدن سفیدی چشم یا سفیدی مردمک چشم، انحراف چشم ها، التهاب و قرمزی طولانی مدت چشم و بزرگ شدن کره چشم کودکان خود، باید به چشم پزشک مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۳۶۹۲۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، احد صداقت، فلوشیپ ویتره رتین و شکبیه با اشاره به برگزاری پنجمین همایش بهاره چشم پزشکی ایران که امسال به صورت حضوری برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره از یک طرف تازه‌های چشم پزشکی و از طرفی چالش‌هایی که در بیماری‌های مختلف چشم‌پزشکی وجود دارد به بحث گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: پنجمین همایش بهاره چشم پزشکی ایران به همت انجمن چشم پزشکی ایران و با همکاری مراکز تحقیقات و بخش چشم دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی بصورت حضوری برگزار می‌شود.

صداقت افزود : اگرچه پزشکان و کادر درمان در دوران کرونا متحمل هزینه‌های بسیار شدند و در این راه بسیاری از عزیزان مدافع سلامت را از دست دادیم ولی خوشحالیمکه بالاخره علم راه خود را پیدا کرد و براین بیماری فائق آمد.

وی ابراز کرد: در طی این دوران پزشکان و خصوصا چشم پزشکان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و با ایجاد وبینارها در فضای مجازی نهایت تلاش و کوشش خود را انجام دادند تا این قافله علم به سر منزل مقصود برسد. .

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت : پنجمین همایش بهاره همچون سالهای گذشته مجموعه‌ای از چالشها ، تجربیات و نواوری‌های چشم پزشکی را در اختیار همکاران قرار می‌دهد و شرکت در همایشها و بازدید از غرفه‌ها و تجهیزات پیشرفته چشم پزشکی افق‌های روشنی را پیش روی همکاران قرار خواهد داد..

وی در ادامه به بررسی بیماری‌های شبکیه در همایش امسال اشاره کرد و گفت: در این قسمت ما دو بخش داریم که یکی تازه‌های چشم‌پزشکی است که در مورد پیشرفت‌های جدید در تشخیص و درمان دیابتیک رتینوپاتی، بیماری‌های دجنیرتیو ماکولای وابسته به سن، اختلالات عروقی بیماری‌های شبکیه‌ای بحث می‌شود.

صداقت افزود: در مورد چالش‌های بیماری‌های چشم پزشکی در حیطه شبکیه، بحث و گفتگو می‌شود. درمان آب مروارید بیماران مبتلا به بیماری‌های مختلف شبکیه به بحث گذاشته می‌شود. همچنین در مورد چالش‌هایی که در نحوه درمان جراحی و غیر جراحی بیماری‌های مختلف شبکیه وجود دارد، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی ادامه داد: در قسمت دیگر تومورهای شبکیه و تومورهای داخل چشمی اطفال و بزرگسالان بحث می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در قسمت تومورهای داخل چشمی من به عنوان یکی از اعضای پنل و مسوول برنامه در خدمت همکاران هستم.

صداقت افزود: در مورد تومورهای چشمی، شایع‌ترین تومور داخل چشمی در کودکان رتینو بلاستوما است.علائمی که پدر و مادرها باید به آن توجه کنند شامل موارد زیر است: سفیدی چشم یا سفیدی مردمک چشم، انحراف چشمها، التهاب و قرمزی طولانی مدت چشم، بزرگ شدن کره چشم و تغییر رنگ عنبیه چشم است که در این موارد باید به چشم پزشک مراجعه کنند.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که نشان داده شده باعث درمان و پیش آگهی بهتر این کودکان می‌شود،تشخیص زودهنگام بیماری است که پدر و مادر نقش به سزایی در تشخیص آن دارند. خوشبختانه در حال حاضر تمامی درمان‌های مدرن این بیماری در ایران وجود دارد و با درمان مناسب بیش از نود درصد این کودکان درمان می‌شوند و از مرگ و میر این کودکان جلوگیری می‌شود که از لحاظ آماری با کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه برابری دارد.

صداقت گفت: ملانوماهای چشمی شایع‌ترین تومورهای داخل چشمی در بزرگسالان هستند.این تومور با علائمی مثل کاهش بینایی، کاهش میدان بینایی یا حتی جرقه زدن و مگس پران می‌تواند تظاهر کند. بیماران با دیدن هر کدام از این علائم باید به چشم پزشک مراجعه کنند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها