رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه:

دهم اردیبهشت روز شهرستان زرندیه نامگذاری شد

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه از نامگذاری دهم اردیبهشت ماه، روز تقدیم ۲۶ شهید به عنوان روز شهرستان زرندیه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۸۵۲۳

ساوه و زرندیه - جام جم آنلاین:حجت‌‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی  در نشست اعضای شورای فرهنگ‌عمومی شهرستان زرندیه اظهار کرد: احترام به مفاخر، بزرگان، نوابغ، علما و دانشمندان صاحب نام می‌بایست به فرهنگ تبدیل شده و در فرهنگ هر منطقه نهادینه شود.

وی ادامه داد: ما باید به نسل‌های نوجوان و جوان بیاموزیم که احترام بزرگان دینی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاسی را حفظ کنند.

امام جمعه زرندیه افزود: پرداختن به نشاط اجتماعی، فرهنگ و هنر بومی از دیگر مباحثی است که نیاز کنونی جامعه است و باید بیشتر از پیش به آن پرداخته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه ادامه داد: همه این مباحث مهم مطروحه برای پرداختن به آن نیاز مبرم به مقوله امنیت و استقلال دارد که نباید از آن غافل شد و ما نباید فراموش کنیم که امنیت کنونی و استقلال حال حاضر کشور را مدیون چه کسانی هستیم، نباید فراموش کنیم که اگر شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و شهدا و ایثارگران مدافع حرم نبودند از امنیت امروز نیز خبری نبود.

ابراهیمی با اشاره به موافقت اعضای شورای فرهنگ عمومی برای نامگذاری 10 اردیبهشت ماه به عنوان روز شهرستان زرندیه گفت: در این روز این شهرستان ۲۶ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

افزایش نشاط اجتماعی را مدنظر قرار دهیم 

آذری فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز بر توجه به مسائل فرهنگی، هنری و علمی برای انتخاب روزی به نام شهرستان  تاکید و اظهار کرد: باید مراقب باشیم در تمام برنامه ریزی‌ها در راستای حفظ شان و جایگاه شهداء حرکت کنیم و در برنامه‌های اجرایی افزایش نشاط اجتماعی را هم مدنظر قرار دهیم.

ارائه 8 پیشنهاد برای نامگذاری هفته فرهنگی شهرستان

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیز گفت: پیرو مصوبه جلسه هفتادونهم شورای فرهنگ عمومی شهرستان در چند ماه گذشته طی نشست با اصحاب فرهنگ وهنر، نخبگان علمی، هنری و فرهنگی و صاحب نظران شهرستان و همچنبن در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی درخصوص تعیین روزی به نام روز زرندیه نظرسنجی شد.

وی اظهار کرد: پس از جمع آوری نظرات و جمع بندی، هشت پیشنهاد به صحن شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای بحث و تبادل نظر و انتخاب ارائه شد که عبارتند از تعیین روزی در ایام برداشت محصولات کشاورزی بویژه محصول انگور، تعیین یکی از روزهای برداشت پسته، تعیین تاریخ ولادت و یا وفات ابن مسکویه دانشمند نامی معاصر ابن سینا که از مفاخر باستانی شهرستان می‌باشد، تعیین روز تبدیل زرندیه از بخش به شهرستان، تعیین روز دهم اردیبهشت ماه روزی که شهرستان زرندیه در سال ۱۳۶۱،  ۲۶ شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب و کشور کرده، تعیین روز بازگشت اولین آزاده شهرستان، تعیین روز ولادت و یا وفات امامزاده سیدمنصور(ع) و تعیین روزی که در سال ۱۳۶۷ مقام معظم رهبری به شهر زاویه سفر کردند که با موافقت اعضا 10 اردیبهشت ماه به عنوان روز شهرستان انتخاب شد.

پس از رای گیری بصورت کتبی از تعداد ۲۰ نفر اعضاء شورای فرهنگ عمومی شهرستان ۱۵ نفر به روز دهم اردیبهشت روز تقدیم ۲۶ شهید بعنوان روز شهرستان رای دادن که مقرر شد  هر ساله این روز آغاز هفته فرهنگی شهرستان باشد و در ادامه هفته فرهنگی به مباحثی چون تجلیل از مفاخر، تکریم امامزادگان، فرهنگ وهنر بومی محلی و سابر موضوعات مطروحه پرداخته شود.

انتخاب اعضای فرهنگی شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک و زاویه

در پایان جلسه با تصویت اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان حسین کاظمی و جعفر واحد و الهه اسماعیلی بعنوان اعضای فرهنگی شورای فرهنگ عمومی شهر پرندک و مجید حسنی، داود طهماسبی و تنها بعنوان اعضای فرهنگی شورای فرهنگ عمومی بخش زاویه انتخاب شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها