خرید خودرو در حال حاضر از منابع مختلفی امکان‌پذیر است. اما همین تعدد منابع، در کنار تمام مزایایی که دارد باعث شده است تا بعضاً شاهد کلاهبرداری‌ها و سوء‌استفاده‌های برخی افراد سودجو نیز باشیم.
کد خبر: ۱۳۶۷۹۰۱
 
انتخاب عالی داشته باشید؛ برای خرید پراید 131 کارکرده باید به چه مواردی توجه کنید؟
 
 
برای پیش‌گیری از این اتفاق‌ها لازم است تا هم به برخی نکات خرید خودرو مسلط باشیم و هم از مراکر معتبر خرید خود را انجام دهیم. با توجه به رونق بازار خرید پراید 131 در شرایط فعلی، این مطلب را به‌صورت اختصاصی به نکات خرید این سدان اقتصادی اختصاص داده‌ایم و در آخر مسیر یک خرید مطمئن را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر شما هم قصد خرید پراید 131 را دارید، تا پایان با ما همراه باشید.


نکات خرید پراید 131


رعایت کردن یک سری از نکات در هنگام خرید خودرو می تواند شمارا از ضررهای چند میلیون تومانی نجات داده و کمک کند در میان خودروهای موجود در بازار بهترین انتخاب را داشته باشید. در اینجا ما به بررسی  نکاتی  که در خرید پراید 131
 باید رعایت شود می پردازیم. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون راهنمای خرید پراید دست دوم به مقاله موجود در همراه مکانیک مراجعه کنید.


با انواع تیپ پراید 131 آشنا شوید


پراید 131 در بازار 6 تیپ مختلف دارد که البته این تنوع تیپ مربوط به مدل‌های 1390 تا 1393 این خودرو است و از سال 1393 به‌بعد، پراید 131 تنها با فول‌ترین تیپ یعنی تیپ SE به حیات خود ادامه داد. با توجه به این‌که تیپ‌ های پراید 131 از نظر ظاهری تفاوتی باهم ندارند، ممکن است برخی افراد بخواهند از این موضوع سوءاستفاده کنند و یک تیپ کم‌آپشن را به‌جای تیپ فول‌تر بفروشند. بنابراین ضمن چک‌کردن دقیق مدارک خودرو موردنظر خود، آپشن‌های آن را هم شخصاً بررسی کنید و یا از یک کارشناس بخواهید این کار را برایتان انجام دهد.
 
 
انتخاب عالی داشته باشید؛ برای خرید پراید 131 کارکرده باید به چه مواردی توجه کنید؟
 

برای آشنایی دقیق با تیپ های پراید 131 می‌توانید جدول زیر را مشاهده کنید:
 
 

انتخاب عالی داشته باشید؛ برای خرید پراید 131 کارکرده باید به چه مواردی توجه کنید؟

 

سلامت فنی پراید 131


برای خرید هر خودرو کارکرده‌ای از جمله پراید 131، سلامت فنی اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر یک خودرو معیوب از نظر فنی را خریداری کنید؛ دردسرها و هزینه‌های بسیار زیادی برایتان خواهد داشت. برای بررسی مختصر سلامت فنی پراید 131 می‌توانید این کارها را انجام دهید:

·        جاهایی مثل داخل موتور و کمک فنرها را از نظر نشتی روغن بررسی کنید.

·        ضمن رانندگی با خودرو، وضعیت جارفتن دنده‌ها را بررسی کنید. سفت‌ جارفتن دنده‌ها یا جارفتن با سروصدا نشانه مشکل جدی در گیربکس است.

·        میزان سروصدای زیربندی خودرو را در هنگام افتادن در دست‌اندازها بررسی کنید. وجود سروصدای اضافه یا تکان‌های شدید، نشانه‌ای از مشکلات زیربندی خودرو است.

·        اگر فرمان خودرو در سرعت‌های بالای 50 کیلومتر در ساعت به سمت چپ یا راست کشیده شد یعنی خودرو به میزان فرمان نیاز دارد.

·        با خودرو در یک مسیر سربالایی شتاب‌گیری کنید. اگر خودرو گاز هرز خورد و شتاب نگرفت یعنی صفحه کلاچ مشکل دارد.

البته توجه داشته باشید که موارد بالا فقط بخشی از بررسی سلامت پراید 131 کارکرده را تشکیل می‌دهد و برای اطمینان کامل از سلامت خودرو موردنظر خود، حتماً از یک کارشناس بخواهید تا خودرو را دقیق بررسی کند. چراکه کارشناس خودرو علاوه بر تجربه بالاتر از شما، به دستگاه‌های مخصوصی نیز مجهز است و با استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند برخی عیوب و خطاهای پنهان خودرو را آشکار کند.


سلامت بدنه پراید 131


سلامت بدنه موضوعی است که بسیاری از خریداران خودروهای دست‌دوم در کشور ما خیلی به آن توجه می‌کنند و دوست دارند که حتماً خودرویی بدون رنگ را خریداری کنند. اما توجه داشته باشید که در خرید پراید 131 خیلی وسواس زیاد روی خطوخش‌ها و لکه رنگ‌های جزئی نشان ندهید و تمرکز خود را روی سلامت شاسی و عدم پوسیدگی بدنه بگذارید.
 
 
انتخاب عالی داشته باشید؛ برای خرید پراید 131 کارکرده باید به چه مواردی توجه کنید؟
 

خارج‌شدن قسمت زیر خودرو از حالت طبیعی خود می‌تواند نشانه‌ای از تصادف جدی در گذشته و ضربه‌دیدن شاسی باشد. برای بررسی پوسیدگی هم قسمت‌هایی مثل کف صندوق‌بار، پشت سپرها و گلگیرها و هم‌چنین رکاب‌ها را بررسی کنید و اگر در این قسمت‌ها آثار زنگ‌زدگی مشاهده کردید، حتماً از کارشناس بخواهید که وضعیت پوسیدگی این قسمت‌ها را بررسی کند.

نکات حقوق و قانونی

برای خرید پراید 131 کارکرده هم مثل هر خودرو دیگری باید به یک‌سری نکات حقوقی و قانونی توجه کنید تا در دام افراد شیاد گرفتار نشوید. بنابراین حتماً مواردی مثل کامل‌بودن مدارک خودرو، وضعیت خلافی، نبود دستور توقیف روی پلاک خودرو، پرداخت عوارض شهرداری و... را بررسی و بعد از خرید در اسرع وقت برای تعویض‌پلاک اقدام کنید.

کلام پایانی

همان‌طور که گفتیم، خرید پراید 131 کارکرده هم مثل هر خودرو دیگری نیازمند اطلاع از یک‌سری نکات است اما برای این‌که یک خرید 100 درصد مطمئن و با درنظرگرفتن تمامی جزئیات و نکات لازم داشته باشیم بهتر است کار خرید خودرو را به کارشناسان باتجربه این زمینه بسپاریم. شرکت همراه مکانیک با داشتن کارشناسان خبره، تمامی نکات لازم اعم از سلامت فنی، سلامت بدنه، آپشن‌ها و موارد حقوقی را بررسی می‌کند و خودرویی کاملاً تضمین‌شده را در یک معامله شفاف به شما تحویل می‌دهد.

بنابراین اگر قصد خرید پراید 131 کارکرده یا صفرکیلومتر را دارید با مراجعه به صفحه خرید پراید 131 همراه مکانیک در اینجا، می‌توانید با خیال راحت انتخاب کنید و از خودرو جدید خود لذت ببرید.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها