مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان وعشایر استان کرمان خبرداد:

افزایش 20 درصدی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان وعشایر

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان وعشایر استان کرمان خواستار شد:

کشاورزان،روستائیان،عشایر وافراد فاقد بیمه برای بیمه شدن اقدام کنند

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان وعشایر استان کرمان گفت: افرادفاقد بیمه با توجه به پرداخت یارانه های دولتی می توانند بیمه شده و ازمزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر بهره مند شوند.
کد خبر: ۱۳۶۷۵۹۴
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محمد میرجعفری،افزود:کمتر از ۵۰ درصد از جامعه هدف بیمه این صندوق شده اند و۱۰۰هزار نفر جامعه هدف این صندوق هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند.

وی با بیان اینکه افرادی که سن بالای ۱۸ سال و زیر۵۰ سال دارند، افراد ساکن مناطق روستایی،عشایر و شهرهای زیر۲۰ هزار نفر جمعیت و افراد با پرداخت حداقلی که فاقد بیمه هستند،می توانند از مزایای آن استفاده کنند گفت:این افراد با پرداخت حق بیمه۲۰ درصدی از سالانه ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان می توانند از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند و از کار افتادکی و مستمری دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون هفت هزار و ۵۰۰ خانوار مستمری ماهانه بازنشستگی وفوت دریافت می‌کنندافزود:افراد۷۰ سال که۱۰سال سابقه پرداخت بیمه دارندو افراد ۶۵ سال با ۱۵سال سابقه اقدام به دریافت مستمری کنند.

میرجعفری، تصریح کرد:تراکم جمعیتی این استان ۱۷ نفر در کیلومتر است،لذا به یک اطلاع رسانی جامع مثمر نیاز داریم که در این زمینه از دهیاری و مجموعه های مختلف کمک می گیریم و رسانه ها باید رسالت خود رادر معرفی بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر به عنوان بیمه ای بین نسلی انجام دهند.

وی ادامه داد:صندوق بیمه روستائیان،عشایران و کشاورزان دولتی است که ۷۰درصد؛یعنی دو سوم حق بیمه از سوی خود دولت پرداخت می‌شود و آینده خوبی برای روستائیان دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان کرمان گفت:امسال هدف گذاری کرده ایم که یک میلیون نفر،فاقد بیمه را جذب کنیم و کشاورزان غیرساکن در روستا،رانندگان حمل بار درون شهری و برون شهری با ارائه کارت سلامت،صنعت گران بخصوص قالیبافان،بسیجیان فعال،زنان سرپرست خانوار،ساکنان شهرهای بزرگ که فاقد هرگونه بیمه اجتماعی هستند می‌توانند از شرایط بیمه روستاییان و عشایر استفاده کنند.

میرجعفری،حق بیمه برای هر فرد را ماهانه ۵۰ هزار تومان وسالیانه ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت:روستائیان با مراجعه به دهیاری‌ها و دفاتر بیمه در شهرستان‌ها برای بیمه اجتماعی ثبت نام کنند؛چرا که فرصت بسیار خوبی است تا روستاییان بتوانند از مزایای بازنشستگی بهره ببرند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها