مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان وعشایر استان کرمان خواستار شد:

کشاورزان،روستائیان،عشایر وافراد فاقد بیمه برای بیمه شدن اقدام کنند

استاندار کرمان درمراسم تجلیل از دستگاه‌‌های برتر جشنواره شهید رجایی:

دولت الکترونیک یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

استاندار کرمان،دولت الکترونیک را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در راستای جلوگیری از فساد در نظام اداری برشمرد و گفت:عملکرد سالم،شفاف،توسعه‌گرا و نجات دهنده در کشور بر بستر قوانین و نظام اداری است که هر دو نیاز به اصلاح دارند.
استاندار کرمان،دولت الکترونیک را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در راستای جلوگیری از فساد در نظام اداری برشمرد و گفت:عملکرد سالم،شفاف،توسعه‌گرا و نجات دهنده در کشور بر بستر قوانین و نظام اداری است که هر دو نیاز به اصلاح دارند.
کد خبر: ۱۳۳۷۰۵۳
دولت الکترونیک یک ضرورت اجتناب ناپذیر استبه گزارش جام جم آنلاین کرمان‌‌‌؛علی زینی‌وند،دربیست و سومین جشنواره شهید رجایی استان کرمان و تقدیر از برگزیدگان خدمت و دستگاه‌های اجرایی برتر سال 99،تسریع در روند اصلاح نظام اداری را در دستگاه‌های مختلف لازم برشمردوافزود:همه اقدامات و خدماتی که در راستای ماموریت‌های ذاتی دستگاه انجام می‌دهیم بر بستر قانون و مقررات و ساختارهای اداری است.

وی افزود:این دو رکن( قانون و مقررات، ساختارهای اداری)راهبرد و رویکرد اقدامات ما را در انجام وظایفمان مشخص می‌کنند. 

وی ادامه داد:هر اندازه قوانین و مقررات ما شفاف و غیرتفسیرپذیر و هر اندازه ساختارها چابک و شفاف باشند،عملکرد ما موفق‌تر خواهد بود و در کنار آن سلامت نظام اداری تضمین و روند اداره امور تسهیل می‌شود.

استاندار کرمان،مبدا تحول در وضعیت کشور را تحول در نظام اداری عنوان کرد و بیان داشت:قاعدتا این نظام داری بایدشفاف،فسادستیز ،غیررانتی و چابک باشد که این ویژگی‌ها را حداقل در حد انتظار ما ندارد.

زینی‌وند گفت:سابقه دیوان‌سالاری و نظام بروکراسی در ایران خیلی جوان نیست و جزو میان‌ سال‌های نظام اداری هستیم و خیلی از فرآیندهای نظام اداری باید اصلاح شوند.

استاندار کرمان اظهار داشت:در همه ادوار و دولت‌ها،مردم شاهدند که در درون نظام اداری ما فسادهایی سر باز می‌کند یعنی ما بسترهای فساد را نبسته‌ایم.

وی تصریح کرد:ریشه فسادها در قوانین و مقررات و ساختار اداری ماست، نظام اداری ما مستعد عدم شفافیت، فسادزایی و ایجاد رانت است.

زینی‌وند، افزود:اگر می‌خواهیم کشوری در تراز نظام جمهوری اسلامی باشیم که درون آن فساد ایجاد نشود،روند توسعه کشور تسریع یابد،افراد با اقدامات برجسته دیده شوند و نظام تشویق و تنبیه آن براساس قاعده‌ای باشد که کمترین دخل و تصرف سلایق شخصی در آن صورت گیرد،این نظام اداری باید شفاف باشد.

استاندار کرمان لزوم شفافیت بر مبنای قوانین تفسیرناپذیر یا کمتر تفسیرپذیر و اصلاح نظام اداری را خاطرنشان کرد و گفت:اگر دولت الکترونیک با هدفگذاری خود اجرا شود می‌تواند بسیاری از ریشه‌های فساد را در نظام اداری بخشکاند.

زینی‌وند عنوان کرد:نظام اداری کارمندمحور حتما فسادزا است؛دولت الکترونیک برای تحول و اطلاح نظام اداری، جلوگیری از رانت‌های فسادزا، ممنوع کردن امضاهای طلایی و نجات کارمندان از فساد یک شعار نیست،بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی ابراز داشت:تمرکزگرایی درون نظام اداری فسادزاست و کارهای کشور را معطل کرده است.

استاندار کرمان بیان کرد:عملکرد سالم، شفاف،توسعه‌گرا و نجات دهنده در کشور بر بستر قوانین و نظام اداری است که هر دو نیاز به اصلاح دارند.

استاندار کرمان همچنین،شورای راهبری توسعه مدیریت را جزو واجب‌ترین کارگروه‌ها برشمرد که مدیران باید با درک صحیح آن را تشکیل دهند.

زینی‌وند،مولفه اول ارزیابی دستگاه‌ها و مدیران را نوع نگاه مدیر به اصلاح ساختار اداری دانست.

وی همچنین از اداره کل مدیریت عملکرد،بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان به واسطه کسب رتبه عالی در ارزیابی عملکرد سال 99 وزارت کشور و ارتقای جایگاه استانداری تقدیر کرد.

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛مدیریت درمان تامین اجتماعی، شرکت توزیع نیروی برق جنوب،اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران،اداره کل بیمه سلامت و اداره کل استاندارد استان کرمان به عنوان دستگاه‌های برتر شاخص‌های عمومی و اختصاصی در جشنواره شهید رجایی استان کرمان معرفی شدند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان در گروه سلامت و رفاه اجتماعی،اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در گروه آموزشی و پژوهشی و فرهنگی،اداره کل امور مالیاتی استان در گروه تولیدی و خدماتی،شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان در گروه دستگاه‌های زیربنایی و زیرساخت و اداره کل پزشکی قانونی استان در گروه دستگاه‌های عمومی و قضائی به عنوان برتر شناخته شدند.

از اداره کل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز به عنوان دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان و فرماندهی نیروی انتظامی استان به عنوان دستگاه برتر در کنترل و مقابله با کرونا براساس تصمیم ستاد کرونا تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است در حاشیه بیست و سومین جشنواره شهید رجایی استان کرمان از فرمانداران انار،کهنوج،بردسیر، زرند،منوجان و بافت به عنوان برترین‌ فرمانداری‌های استان بر مبنای ارزیابی وزارت کشور تجلیل به عمل آمد.

همچنین از مدیران کل مدیریت عملکرد،بازرسی و امور حقوقی و روابط عمومی استانداری به ترتیب برای کسب رتبه عالی ارزیابی عملکرد سال ۹۹ وزارت کشور و رتبه برتر روابط عمومی‌ها تقدیر شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها