کد خبر: ۱۳۶۷۳۲۲
تمام انتقاد‌های مطرح شده نسبت به کریم باقری بی‌‎انصافی محض است و اصلا نباید این صحبت‎ها مطرح شود. به نظر من کسانی که مخالف حضور این مربی توانمند در تیم‌ملی فوتبال ایران هستند شناخت کافی از او ندارند. ما در سطح دنیا مثال‏‌های زیادی در این زمینه داریم که یک بازیکن شناخته شده بلافاصله بعد از اتمام فوتبال خود به مربی‎گری مشغول می‌‎شود و خیلی هم موفق است. کریم باقری هم می‎تواند در دسته این مربیان قرار بگیرد.

او در بین زمان نیمه اول و دوم مسابقه می‎تواند اثرگذاری قابل توجهی روی بازیکنان تیم‌ملی داشته باشد و همچنین حضور او کنار خط نیز مایه دلگرمی ملی‎پوشان است. مربیانی همانند کریم باقری شاید در کل یک مسابقه پنج یا شش جمله بیشتر نگویند و این مساله عجیب نیست. قانونی نداریم که یک کمک مربی یا دستیار باید مدام حرف بزند و پرحرفی کند. کریم باقری با همان پنج، شش جمله در کل یک مسابقه کار خودش را انجام می‏‌دهد و به دور از هرگونه جنجال پیش می‌‏رود. این مربی در آرامش کار خودش را انجام می‎دهد و سعی می‌‎کند با شخصیت مقتدر خود بازیکنان را به آرامش دعوت کند.

این هم که می‎گویند کریم باقری بار فنی ندارد بسیار غلط است. او از لحاظ فنی توانایی‌‎های متعددی دارد و نه تنها در این موارد برای تیم‌ملی تاثیرگذار است که حتی شخصیت این تیم را نیز بالا می‌برد.

از سوی دیگر در موارد او از بروز برخی جنجال‎ها و ناآرامی‎ها در تیم جلوگیری کرده است. نقش او در جام‌جهانی قطر پررنگ و اصلا حیاتی خواهد بود. باقری جزو اساطیر فوتبال ماست و نباید با انتقاد‌های بیجا یا پرداختن به میزان دستمزدش او را تخریب کرد. او شایسته تقدیر است و یکی از بهترین گزینه‎‌ها برای نیمکت تیم‌ملی به شمار می‌‎رود.

بیژن ذوالفقارنسب - کارشناس فوتبال / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها