ئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی ۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در جریان برگزاری بیستمین جشن گلریزان این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
ئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی ۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در جریان برگزاری بیستمین جشن گلریزان این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۴۹۱۷

 

به گزارش جام جم انلاین هرمزگان،رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی ۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در جریان برگزاری بیستمین جشن گلریزان این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

مجتبی قهرمانی اعلام کرد: در جریان برگزاری بیستمین جشن گلریزان این استان در ماه مبارک رمضان امسال، خیرین نیک اندیش با تعهد مبلغی بالغ بر ۲۱ میلیارد و دویست و سی و هفت میلیون ریال، زمینه آزادی ۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم ساختند.

 

مجتبی قهرمانی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندانها به عنوان یکی از اولویت های پانزده گانه مورد تأکید رئیس قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: خوشبختانه در نتیجه تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، یک نهضت عمومی در همه ارکان دستگاه قضایی ایجاد شده و بر این اساس، دادگستری استان هرمزگان نیز با ورود جدی به این موضوع، برنامه‌های مدونی را به منظور کاهش جمعیت کیفری زندانها و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، پیش بینی و عملیاتی نموده است.

 

وی همچنین با بیان این مطلب که فعالیت های ارزشمند ستاد دیه فرصتی مغتنم به منظور جلب مشارکت خیرین و کمک به زندانیان نیازمند را فراهم ساخته است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه مردم مؤمن و متدین استان هرمزگان همواره در جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پیش قدم بوده اند و هر ساله و در مناسبت های مختلف زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از این زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان را فراهم می سازند.

 

این مقام قضایی اظهار داشت: ستاد دیه استان هرمزگان از سال ۱۳۸۱ کار خود را آغاز نموده و در این مدت موفق شده است، سه هزار و۴۸۳ زندانی با بدهی بالغ بر پنج هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال را از زندان های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان برگرداند.

 

رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز به همت خیرین و ستاد دیه استان، ۱۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در این استان آزاد شدند، خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند برای مشارکت در آزادی زندانیان نیازمند، کمک‌های خود را از طریق واریز به شماره حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی، شماره حساب ۱۴۰۰۵۲۳۸۱۴۳ بانک مسکن و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۴۵۴۸۲۷۴۸ بانک مسکن به نام ستاد دیه استان هرمزگان و یا شماره گیری کد دستوری#۷۷۷۷۰۷۶*۷۸۰ * اهدا نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها