تراژدی قتل سیاهپوستان به دست پلیس آمریکا همچنان ادامه دارد و بر اساس تازه ترین ویدئوی منتشر شده، این بار جوان ۲۶ ساله آفریقایی تباری در ایالت میشیگان آمریکا به دست پلیس کشته شده است.
کد خبر: ۱۳۶۲۲۰۴
به گزارش جام جم آنلاین،  پدر پاتریک لیویا شهروند ۲۶ ساله آفریقایی - آمریکایی که توسط پلیس آمریکا به خاطر نقض قوانین ترافیکی کشته شد، گفت: پلیس فرزندم را مانند حیوان کشت.

خانواده لیویا در سال ۲۰۱۴ برای فرار از خشونت و زندگی امن‌تر از کنگو به آمریکا مهاجرت کرده بودند.

پیتر لیویا به شبکه سی بی اس گفت: من برای نجات خانواده خود به آمریکا آمده بودم. آن‌ها فرزند من را مانند حیوان به قتل رساندند. وی افزود: پلیسی که باید از جان پاتریک محافظت می‌کرد، کسی بود که جان او را گرفت.

بن گرامپ وکیل خانواده لیویا گفت: پدر و مادر پاتریک معتقدند فرزند آن‌ها توسط پلیس اعدام شده است.

انتشار تصاویر قتل پاتریوت توسط پلیس باعث بروز اعتراضات گسترده درایالت میشیگان شده است. معترضان برای دومین روز متوالی در شهر گراند روپیدز در خیابان‌ها راهپیمایی کرده و خواهان عدالت شده اند.

مقامات این شهر از مردم خواسته اند تا زمان پایان تحقیقات آرامش خود را حفظ کنند. پلیس گفته است تا زمانی که افسر مربوطه به عنوان متهم شناسایی نشود، وی را معرفی نخواهد کرد.

پلیس به تازگی تصاویر قتل پاتریک را منتشر کرد که تاریخ قتل او را در ۴ آوریل جاری نشان می‌دهد.

تصاویر نشان می‌دهند که افسر پلیس به خاطر مشکل در پلاک، خودروی پاتریک را متوقف می‌کند. زمانی که او از خودرو خارج می‌شود، افسر به وی هشدار می‌دهد که در داخل خودرو باقی بماند و سپس از او می‌خواهد گواهینامه خود را نشان دهد. اما پاتریک می‌پرسد اشتباه من چه بوده است.

وقتی پلیس از پاتریک می‌خواهد دست‌های خود را پشت سرش بگیرد، او فرار می‌کند. افسر پلیس سپس او را دنبال کرده و به زمین زده و دو بار از سلاح شوک الکتریکی استفاده می‌کند. در این لحظه، پاتریک با افسر درگیر می‌شود و به دلایل نامعلوم دوربین نصب شده بر روی بدن افسر خاموش می‌شود، اما تصاویر ضبط شده از افسران دیگر نشان می‌دهد که افسر پلیس درحالی که بر روی پشت پاتریک نشسته است با اسلحه به پشت سر او شلیک می‌کند.

به گزارش ایرنا، همزمان با تشدید رفتار نژادپرستانه توام با خشونت پلیس آمریکا در یکسال گذشته، آمار‌ها حکایت از آن دارد که از زمان آغاز دادگاه جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی، بطورمیانگین روزانه سه نفر به دست پلیس این کشور به قتل رسیده اند.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز به تازگی در گزارشی نوشت: از زمان آغاز دادگاه «درک شووین» پلیس قاتل جورج فلوید- از ۹فروردین۱۴۰۰، بطور میانگین بیش از سه نفر در هر روز بدست نیرو‌های پلیس آمریکا به قتل رسیدند که در مجموع به ۶۴ فقره قتل می‌رسد.

نیویورک تایمز افزود: تنها هفت ساعت پس از آغاز دادگاه درک شووین، پلیس شیکاگو یک نوجوان ۱۳ ساله لاتین تبار را به ضرب گلوله از پای درآورد.

این نشریه آمریکایی در ادامه فجایع پلیس آمریکا نوشت: درست یک روز پس از این دادگاه بود که این بار پلیس آمریکا جوان سیاهپوست ۳۲ ساله را در «جکسون ویل» ایالت فلوریدا به جای استفاده از سلاح برق گیری «تیزر»، با اسلحه کمری به قتل رساند.   
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها