رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: پرونده قاتل شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی شیراز که اواخر سال ۱۴۰۰ در دادگاه کیفری یک استان فارس به قصاص محکوم شده بود، به دنبال اعتراض وکیل مدافع متهم، هفته گذشته به دیوان عالی کشور ارسال شد.
کد خبر: ۱۳۶۰۴۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، روابط عمومی دادگستری کل استان فارس در مطلب ارسالی روز یکشنبه از قول حجت الاسلام سید کاظم موسوی افزود: حکم این پرونده در اواخر سال ۱۴۰۰ در دادگاه کیفری یک استان فارس صادر و قاتل به قصاص محکوم شده بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به ابلاغ این حکم به قاتل و وکیل وی اظهار داشت: پس از ابلاغ حکم قصاص وکیل مدافع وی به حکم صادره اعتراض کرد که بر این اساس، پرونده به دیوانعالی کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی فوق العاده به این پرونده در دستور کار دادگستری است، گفت: مجموعه قضایی استان این پرونده را نیز پیگیری می‌کند تا سریعتر در دیوان عالی کشور رسیدگی شود.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی از ابتدای وقوع این جنایت رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده را در دستور کار خود قرار داد و سیر قانونی پرونده از جمله تحقیقات پرونده و کلیه ضوابط مندرج در آئین دادرسی کیفری را در کمترین زمان ممکن اجرا کرد.

موسوی ادامه داد: پس از گذشت یک ماه از وقوع حادثه قتل و شهادت مظلومانه شهید رنجبر جلسه رسیدگی دادگاه برگزار و دادگاه پس از اعلام ختم رسیدگی به صورت حضوری اقدام به صدور رأی نمود و متهم این پرونده را با توجه به مطالبه اکید اولیاء دم و شکات پرونده به قصاص نفس، حبس، شلاق و پرداخت دیه و از باب جراحات غیر مؤثر در قتل نسبت به سرباز وظیفه محکوم کرد.

شهید علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ هنگام اجرای مأموریت، با اراذل و اوباش درگیر شد و در این درگیری براثر ضربه سلاح سرد (قمه) به گردنش به شدت مجروح شد و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست.

در این حادثه، یک سرباز وظیفه نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
از این شهید یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است.

قاتل شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی با اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) ظهر جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در شیراز دستگیر شد.

پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات قاتل شهید رنجبر در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس رئیس کل دادگستری فارس، ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ حکم قصاص برای متهم این پرونده را اعلام کرد و گفت: قاتل شهید رنجبر به قصاص، حبس، شلاق و پرداخت دیه محکوم شد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها