مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: پس از بررسی وضعیت خدمات دهندگان در مراکز و اماکن عمومی شامل خدماتی، صنایع و تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان از سوی کارشناسان این مرکز مشخص شد که متصدیان ۸۷ درصد این واحدها واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
کد خبر: ۱۳۵۵۱۵۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، لیدا رفعتی افزود: این آمار پس از بررسی وضعیت واکسیناسیون افراد فعال در چهار هزار و ۵۴۱ واحد به دست آمد که بیشترین میزان مربوط به فعالان در فرودگاه، پایانه های درون شهری، هتل ها و مراکز اقامتی، مراکز تفریحی، استادیوم، سالن های سینما و تئاتر و دانشگاه ها با ۱۰۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال کمترین میزان تزریق واکسن مربوط به متصدیان تالارهای پذیرایی با ۸۱ درصد، سپس فعالان در رستوران ها و نانوایی ها با ۸۴ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: به دنبال بازرسی صورت گرفته از چهارهزار و ۵۴۱ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان مشخص شد که در سه هزار و ۷۱۴ واحد معادل ۸۲ درصد این واحدها بهداشت فردی رعایت می شود.

رفعتی تصریح کرد: همچنین بررسی های انجام شده در یک هفته گذشته نشان داد در ۶۵ درصد اماکن عمومی استان مراجعان از ماسک برای محافظت از خود در برابر کرونا استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراجعان به مراکز تفریحی و شهربازی با ۳۳ درصد، مراکز ورزشی با ۶۱ درصد، کارگاه ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر نیرو با ۶۲ درصد، رستوران ها ۶۶ درصد و سایر مراکز و اماکن با ۶۷ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان با بیان ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا افزود: به طور میانگین در ۶۱ درصد واحدها فاصله گذاری رعایت می شود.

رفعتی ادامه داد: مجهز بودن به دستگاه تهویه هوا یکی از اصول پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است که در بازرسی های صورت گرفته، چهار هزار و ۱۱۰ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب در استان معادل ۶۱ درصد به این دستگاه مجهز بودند.

وی گفت: ۷۴۸ واحد متخلف به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در یک هفته گذشته به مراجع قضایی معرفی و ۳۸ واحد نیز پلمب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها