معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از واکسیناسیون ۱۹۹ هزار و ۵۴۵ نفری کودکان پنج تا ۱۲سال در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۶۳۳۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر فاطمه ترکمان اسدی اظهار کرد: از این تعداد ۳۲ هزار و ۴۵۴ نفر دُز اول و ۴۸۹۴ نفر نیز دُز دوم را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه این آمار تا مورخ پنجم اسفندماه بوده، اظهار امیدواری کرد:خانواده ها هر چه سریعتر نسبت به انجام واکسیناسیون اعضای خانواده که در گروه هدف هستند، اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه خاطرنشان کرد: تا پنجم اسفندماه در استان همدان ۲.۴ درصد از کودکان ۵ تا ۱۲ سال دُز دوم واکسن و ۱۶.۲ درصد نیز دُز اول واکسیناسیون را انجام داده اند.

وی ادامه داد: این گروه سنی تا پنجم اسفندماه در شهرستان همدان نیز ۲.۴ درصد نوبت دوم و ۱۴.۶ دهم درصد دُز اول را تزریق کرده اند.

دکتر ترکمان اسدی تاکید کرد: در شهرستان نهاوند نیز ۲.۲ درصد نوبت اول،۱۳.۳ درصد نوبت دوم و در شهرستان ملایر نیز ۲.۲ درصد نوبت دوم و ۱۳.۷ درصد نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

وی به گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال شهرستانهای کبودراهنگ، فامنین و رزن اشاره کرد و ادامه داد: در شهرستان کبودراهنگ نیز ۱.۹ درصد نوبت دوم واکسیناسیون، ۲۰.۴ درصد نوبت اول واکسیناسیون و در شهرستان فامنین نیز ۲۳.۲ درصد نوبت اول و ۰.۴ درصد نیز نوبت دوم واکسیناسیون را انجام داده اند همچنین در شهرستان رزن ۳.۶ درصد نوبت دوم واکسیناسیون و ۲۶.۲ درصد نیز دز اول واکسیناسیون را داشته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین به درصد واکسیناسیون ۵ تا ۱۲ ساله های شهرستان درگزین اشاره و اضافه کرد: ۲۴.۲ درصد نوبت اول، ۲ درصد نیز نوبت دوم را دریافت کرده اند.

وی به واکسیناسیون شهرستان های تویسرکان، بهار و اسدآباد تا مورخ پنجم اسفندماه اشاره کرد و گفت: در شهرستان تویسرکان ۲.۲ درصد نوبت دوم، ۱۴.۷ درصد نوبت اول و در شهرستان بهار ۱۶.۲ درصد نوبت اول، ۲.۹ درصد نوبت دوم و در شهرستان اسدآباد نیز ۳.۳ درصد نوبت دوم و ۲۲.۵ درصد نیز نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون گروه های هدف را بهترین راه پیشگیری از کرونا خواند و گفت: امیدواریم سایر خانواده های باقی مانده نسبت به واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها