روسیه - اوکراین چه کسی ماشه را می‌چکاند؟
با شکست گفتگوها در برلین جنگ از هر زمان دیگری به اوکراین نزدیک‌تر است

روسیه - اوکراین چه کسی ماشه را می‌چکاند؟

آخرین تحولات اوکراین؛

بلینکن: مسیر دیپلماسی برای روسیه باز است

اظهارات بلینکن در خصوص مسیر دیپلماسی با روسیه، تماس‌های تلفنی مقامات دنیا و نتایج نظرسنجی مردم آمریکا مبنی بر عدم تمایل برای دخالت در بحران اوکراین از آخرین تحولات مربوط به این حوزه است.
کد خبر: ۱۳۵۴۳۰۶
به گزارش جام جم آنلاین، امنیت اروپا همچنان در بلاتکلیفی میان دو گزینه جنگ و مذاکره است. روز گذشته در ادامه تحولات اوکراین، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا مکالمه تلفنی یک ساعت‌های داشتند که طی آن ولادیمیر پوتین به همتای آمریکایی درباره نظامی سازی اوکراین و کارزار روایت‌های جعلی مبنی بر آمادگی مسکو برای انجام حمله‌ای قریب‌الوقوع هشدار داد.
همزمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه هم بعد از تماس تلفنی ۹۰ دقیقه‌ای که با همتای روس داشت، تاکید کرد که از کلام پوتین هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه مهیای حمله به اوکراین باشد، استنباط نکرده است.

اعلام تخلیه کارکنان سفارت استرالیا در اوکراین

 استرالیا امروز یکشنبه اعلام کرد که به دلیل به اصطلاح وخامت اوضاع در مرز روسیه و اوکراین، در حال تخلیه سفارت خود در کی یف است. همزمان «اسکات موریسون» نخست وزیر این کشور که روابطی حسنه با پکن ندارد، به دلیل انتقاد چین از کانبرا در میزبانی نشست وزرای پیمان چهارجانبه «کوآد»، از پکن خواسته است که در قبال بحران اوکراین ساکت نماند.
«ماریس پین» وزیر خارجه استرالیا در این رابطه گفت که کارکنان سفارت این کشور در کی یف به یک دفتر موقت در «لویو»، شهری در غرب اوکراین و در حدود ۷۰ کیلومتری مرز با لهستان منتقل شدند.
پین افزود: ما همچنان به استرالیایی‌ها توصیه می‌کنیم که فوراً از طریق راه‌های تجاری اوکراین را ترک کنند.
نخست وزیر استرالیا نیز مدعی شد که وضعیت در حال رسیدن به مرحله ای بسیار خطرناک است و افزود: اقدامات یکجانبه و خودکامه روسیه برای تهدید و قلدری اوکراین چیزی است که به کلی غیرقابل قبول است.

 آنتونی بلینکن: خطر تهاجم روسیه دلیل خروج کارمندان از سفارت ما در کی‌یف است

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که خطر حمله نظامی روسیه به اوکراین آنقدر زیاد و قریب الوقوع است که این مسئله خروج بسیاری از کارکنان سفارت آمریکا در کی‌یف را توجیه کند.
بلینکن همچنین تاکید کرد که مسیر دیپلماتیک با روسیه بر سر اوکراین همچنان باز است و راه این مسئله این است که مسکو از تنش‌ها بکاهد.
وی پیشتر با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود بر سر بحران اوکراین تلفنی گفتگو کرده بود.
وزیر خارجه آمریکا همانند اظهارات فوق در آن گفتگو نیز بدون اشاره به تنش آفرینی‌های محور غربی بر ضد مسکو گفت که راه حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین هنوز در دسترس است.

۴:۴۴ ۵۳ درصد آمریکایی‌ها خواستار عدم مداخله در بحران اوکراین هستند

بیش از نیمی از آمریکایی‌ها از «عدم مداخله» کشورشان در بحران اوکراین حمایت کردند. همچنین ٢٠ درصد از مردم نیز رویکرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در قبال بحران اوکراین را «بیش از حد خصمانه» ارزیابی کردند.
شبکه سی بی اس نیوز که این نظرسنجی را انجام داد، اعلام کرد: ایده «عدم مداخله» در بحران اوکراین در میان جمهوریخواهان و مستقل‌های زیر ۶۵ سال ایده‌ای محبوب است در حالی که دموکرات‌ها و ٦٥ ساله‌ها به بالا معتقدند که عمدتاً «حمایت از اوکراین» درست است.
همچنین در پاسخ به این سوال که رویکرد آمریکا در بحران اوکراین چگونه باید باشد، ٥٣ درصد از پاسخ دهندگان گزینه «کنار ماندن» در بحران اوکراین را ترجیح دادند در حالی که ٤٣ درصد «حمایت از اوکراین» و ٤ درصد «حمایت از روسیه» را انتخاب کردند.
از سوی دیگر ٤٦ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که رویکرد بایدن در قبال روسیه «صحیح» است و ٣٤ درصد نیز اعلام کردند که این رویکرد «بسیار دوستانه» است در حالی که ٢٠ درصد معتقد بودند که این رویکرد «بسیار خصمانه» است.
این نظرسنجی در بازه زمانی ٨ تا ١١ فوریه انجام شد و ٢٥٧٨ آمریکایی بزرگسال در آن شرکت کردند و میزان خطای این نظرسنجی نیز ۲.۲ درصد تخمین زده شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها