روسیه - اوکراین چه کسی ماشه را می‌چکاند؟
با شکست گفتگوها در برلین جنگ از هر زمان دیگری به اوکراین نزدیک‌تر است

روسیه - اوکراین چه کسی ماشه را می‌چکاند؟

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای این کشور به یک زیردریایی آمریکایی نزدیک جزیره کوریل در آب‌های سرزمینی مسکو هشدار خروج دادند که به تَرک منطقه از سوی آمریکایی ها منتهی شد.
کد خبر: ۱۳۵۴۲۹۳

روسیه به زیردریایی آمریکایی هشدار خروج داد

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۲ فوریه (امروز) یک زیردریایی آمریکایی از نوع «ویرجینیا» در آب‌های سرزمینی روسیه شناسایی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: زیردریایی آمریکا نزدیک جزیره کوریل شناسایی شده است. این زیردریایی، ابتدا هشدار خروج از آب‌های سرزمینی روسیه را نادیده گرفت، اما سپس از آب‌های روسیه خارج شد.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: این رخ‌داد ساعت ۱۰:۴۰ امروز شنبه به وقت مسکو نزدیک یکی از جزایر کوریل اتفاق افتاد. زیردریایی کلاس ویرجینیا وارد منطقه ای شد که ناوگان روسیه در اقیانوس آرام در حال انجام تمرینات بود.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اضافه کرد: خدمه زیردریایی به ۲ زبان روسی و انگلیسی خطاب شدند و از آنها خواسته شد که آب های سرزمینی روسیه را تَرک کنند؛ اما این هشدار نادیده گرفته شد. سپس در راستای دستورالعمل حفاظت از مرزهای آبی، خدمه ناوچه روسی «مارشال شاپوشنیکوف» از «تجهیزات لازم» استفاده کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به دنبال رخ‌داد این حادثه، وابسته نظامی آمریکا در مسکو به دلیل نقض آبهای سرزمینی روسیه توسط یک این زیردریایی به وزارت دفاع روسیه فراخوانده شد.

گفتنی است که محور غربی به سرکردگی آمریکا در تلاش برای تنش آفرینی نزدیک مرز روسیه به بهانه حمله ادعایی این کشور به اوکراین است؛ ادعایی که مسکو تا کنون بارها آن را تکذیب کرده است. اما گویا واشنگتن در صدد انجام اقدامات تحریک آمیز علیه روسیه است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها