وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان این که غنی سازی به عنوان بخشی از حق ایران در برخورداری از چرخه سوخت هسته ای باید به طور کامل مورد توجه و تایید قرار گیرد، گفت:
کد خبر: ۱۳۵۴۰۹
ما هدف روشنی را که اعلام کرده ایم ، تولید سوخت برای اهداف صلح آمیز است.
منوچهر متکی در مصاحبه ای مشترک با همتای سریلانکایی خود در تهران با بیان این که ایران همواره به بسیاری از پرسشهای آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای خود پاسخ داده است و به پرسشهای باقیمانده نیز پاسخ خواهد داد، تاکید کرد: ایران عضو NPT است و متعهد به همکاری است ؛ اما از حقوق قانونی ملت خود چشم پوشی نخواهد کرد.
وی با بیان این که در همه زمینه ها، آماده همکاری هستیم ، تصریح کرد: ما می توانیم تولیدکننده بخشی از سوخت نیروگاه های هسته ای در دنیا باشیم ، همان طور که به صورت خودکفا می توانیم سوخت خود را تامین کنیم.
متکی با اشاره به گزارش اخیر محمد البرادعی گفت: ما بخشی از حرفهای وی را درباره اذعان به ظرفیت هسته ای ، ورود ایران به تولید صنعتی سوخت هسته ای و مشاهده نکردن هر نوع نشانه ای دال بر انحراف از اهداف صلح آمیز به سوی اهداف غیرصلح آمیز تایید می کنیم.
متکی گفت: این که برخی از این اظهارکنندگان عصبانی هستند، برای ما قابل درک است ؛ زیرا هنوز ریشه هایی از انگیزه های سیاسی و برخوردهای دوگانه در فعالیت های هسته ای ایران مشاهده می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها