شستشو و تمیز کردن یک ماشین لوکس بسیار دشوارتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. در گذشته از کارواش‌های سنتی به جهت شستشوی ماشین بهره گرفته می‌شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۹۸۲
که امروزه با وجود کارواش تاچلس که جایگزین کارواش‌های سنتی شده‌اند بسیاری از مشکلات روش سنتی مرتفع شده است. 

در روش سنتی که در بسیاری از مواقع منجر به آسیب رنگ خودرو می‌شد، مشکلاتی همچون کدری، ماتی، ایجاد خط و خش و رسوب آب درون رنگ ماشین‌ها به وجود می‌آمد. اما امروزه با بهره‌گیری از شستشوی اصولی از این مشکل جلوگیری شده و صاحبان خودروهای گران قیمت که به زیبایی ماشین خود اهمیت بالایی می‌دهند؛ می‌توانند با بهره‌گیری از شیوه مدرن کارواش از بروز مشکلات گذشته جلوگیری کنند.

شست‌وشوی خودروهای گران قیمت؛ نگرانی‌های درست صاحبان خودرو


مشکلات کارواش سنتی و معایب آن برای خودروهای گران قیمت


چندین سال گذشته که شستشوی ماشین تنها توسط کارواش‌های سنتی انجام می‌شد، در ابتدا خودروها آبگیری می‌شدند و سپس با استفاده از کف ساز بر روی آنها کف شامپویی پخش می‌شد و با کمک یک اسفنج که از جنس خز بود بدنه ماشین شستشو می‌شد.

آن زمان از همان اسفنج که برای بدنه استفاده می‌شد برای بخش‌های دیگر ماشین همچون رینگ، رکاب، سقف و شیشه نیز استفاده می‌شد و در نهایت پس از آبگیری که با دستمال‌هایی زبر و غیراستاندارد بودند؛ بدنه خودرو خشک می‌شد. مشکل بزرگ این روش این بود که اسفنج‌های به کار رفته درون این کارواش‌ها جنسی زبر داشتند و منجر به ایجاد خط و خش‌هایی به شکل دایره‌‎ای بر روی خودرو می‌شدند که در نهایت باعث کدری و ماتی رنگ ماشین‎ها می‌شدند.   
      
اشکال بزرگ دیگر این بود که این اسفنج‌ها بر روی تمامی قسمت‌های ماشین همچون رینگ، سپر و رکاب‌ها نیز کشیده می‌شدند که این قسمت‌ها بسیار کثیف هستند و این امر موجب می‌شد تا ذرات کثیف شن و ماسه بر روی اسفنج قرار گیرد و در نهایت موجب ایجاد خش بر روی شیشه و قسمت‌های مختلف بدنه ماشین شود. پس از این مراحل نیز از دستمال‌های زبری به جهت خشک کردن ماشین استفاده می‌شد که همین دستمال‌ها نیز موجب ایجاد خط بر روی ماشین می‌شدند.


بهره‌مندی از کارواش تاچ لس برای شستشوی خودرو


برخلاف مواردی که در بخش معایب استفاده از کارواش‌های سنتی معرفی شد، کارواش بدون تماس یا تاچ لس، تمامی مشکلات روش سنتی را از بین برده که این امر به ویژه برای مالکان ماشین‌های لوکس و گران قیمت خوشحال کننده است. در کنار این شیوه، روش صفرشویی خودرو نیز وجود دارد که منجر به پاکیزگی خودرو به مانند یک ماشین صفر کیلومتر خواهد شد.      
  
در کارواش تاچ لس تمامی مراحل زیر بدون دخالت دست و با ظرافت تمام انجام می‌شود:

در ابتدا با کمک لنسر که مخصوص زیرشویی خودرو بوده تمامی آلودگی‌ها و نمک‌های موجود در کف خودرو از بین می‌رود. در مرحله بعد رینگ‌های خودرو با کمک رینگ‌شوی استاندارد و فرچه‌های مخصوص رینگ به صورت کامل از آلودگی پاکیزه و براق می‌شوند. در بخش بعد با کمک شامپو و فوم گیاهی که بدون مواد شیمیایی هستند به صورت بدون تماس بدنه خودرو با کف غلیظی پوشانده می‌شود به گونه‌ای که انگار برف بر روی ماشین نشسته است. در مرحله بعد برخلاف شیوه سنتی و استفاده از اسفنج بر روی تمامی ماشین، تنها با کمک آب گیری، خودرو به طور کامل تمیز می‌شود. در این مرحله دستمال کاغذی مورد استفاده بر روی ماشین تست می‌شود تا از تمیز شدن بدنه اطمینان حاصل شود. پس از انجام مرحله قبل، حال قطرات آبی که بر روی بخش‌هایی همچون پلاک، آیینه‌ها، دستگیره و درب باک باقی مانده است با کمک باد فشار قوی از بین می‌روند. در مرحله آخر نیز از دستمال‌های مایکروفایبر واقعی بر روی بدنه خودرو استفاده می‌شود تا بدنه خودرو به نرمی خشک شود و هیچ‌گونه آسیبی به بخش‌های بدنه، شیشه و غیره وارد نشود.


صفرشویی چیست و شامل چه بخش‌هایی می‌شود؟


به احتمال زیاد پس از استفاده طولانی مدت از یک خودرو، فضای داخلی آن بنا به دلایل مختلفی همچون آلودگی‌های محیطی، خرده زباله، استعمال دخانیات و غیره دچار کثیفی و آلودگی می‌شود. این مشکلات با بهره‌گیری از کارواش برطرف نخواهد شد و نظافت فضای داخلی خودرو پابرجا خواهد بود. این کثیفی‌ها و آلودگی‌های موجود نیز پس از گذشت مدت زمانی،  وارد بافت اجزای کابین خودرو شده و به سختی پاک می‌شوند.
 
شست‌وشوی خودروهای گران قیمت؛ نگرانی‌های درست صاحبان خودرو

برای رفع این مشکل باید یک تمیزکاری عمیق که در زبان انگلیسی به آن Deep Cleaning گفته می‌شود بر روی ماشین انجام شود تا خودرو به خوبی از هرگونه آلودگی پاکیزه شود. معنای اصلی صفرشویی به تمیز کردن خودرو از بالا تا پایین اشاره داشته که با استفاده از ابزارهای مخصوص و به صورت کاملا تخصصی انجام می‌شود.  

قسمت‌هایی از خودرو که توسط این شیوه پاکسازی می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

رینگ‌ها و شلگیرها موکت کف کابین و صندوق عقب صندلی‌های جلو و عقب خودرو داشبورد و رودری سقف موتور و دریچه‌ها

هر یک از این بخش‌ها به انتخاب مالک خودرو پاکیزه خواهند شد و در صورت بی نیاز بودن برخی از این موارد حذف می‌شوند.


چرا باید از خدمات شستشوی ماشین استفاده کرد؟


در حالت کلی بهره‌گیری از خدمات شستشوی ماشین برای تمامی کسانی که دارای خودروی کارکرده هستند، قصد فروش خودروی خود را دارند و یا خودروی جدیدی را خریداری کرده‌اند‌ و می‌خواهند از تمیزی آن لذت ببرند توصیه می‌شود. مجموعه مدوسا دارای تکنسین و افراد حرفه‌ای و آموزش دیده در این زمینه بوده که می‌توانند خودروی مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاکیزه سازند و منجر به براقیت آن شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها