56 درصد جمعیت زمین واکسن زدند (+نقشه واکسیناسیون)

56.87 درصد از جمعیت کل کره زمین حداقل یک دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
کد خبر: ۱۳۵۳۵۹۸

به گزارش جام جم آنلاین ، حدود 8 میلیارد و 670 میلیون دوز واکسن کرونا تا امروز یکشنبه 28 آذر 1400 در سراسر جهان توزیع شده است. به طور میانگین روزانه 35 میلیون و 990 هزار دوز واکسن کرونا هر روز تزریق می شود.

تنها 7.6 درصد از مردمان کشورهایی با درآمد پایین و به اصطلاح جهان سومی موفق به تزریق واکسن ویروس کرونا شده اند.

 

خاستگاه اومیکرون، بدون واکسن

وضعیت بد قاره سیاه یعنی آفریقا در زمینه تزریق واکسن کرونا ادامه دارد. به غیر از روآندا، بوتسوانا، تونس و مراکش هیچ یک از کشورهای این قاره واکسیناسیون گسترده ای ندارند و اصلا در همین چهار کشور نیز نرخ واکسینه کردن پایین است.

در آفریقای جنوبی که موارد مربوط به ابتلا به اومیکرون هر روز افزایش پیدا می کند همچنان واکسیناسیون گسترده انجام نمی شود.

نرخ واکسیناسیون در این کشور تا امروز 46 دوز به ازای هر 100 شهروند است.

 

وضعیت ثابت در قاره آمریکا

در شمال قاره آمریکا همچنان بهترین وضعیت برای کاناداست، با نرخ 170 دوز به ازای هر 100 شهروند. آمریکا هم 148 دوز به ازای هر 100نفر است.

کشورهای گواتمالا، هندوراس، هائیتی در مرکز این قاره و کشورهای بولیوی، ونزوئلا، سورینام و گویان در آمریکای جنوبی بدترین وضعیت را دارند.

اما در مقابل کشور شیلی همچنان بهترین وضعیت را در زمینه واکسیناسیون همگانی دارد. این کشور از همان ابتدای آغاز واکسیناسیون بهترین وضعیت را داشت و اکنون نیز 223 دوز به ازای هر 100 شهروند را دارد.

 

کم درآمدهای اروپایی و وضعیت واکسیناسیون

در قاره اروپا و در حالی که اومیکرون روز به روز در حال گسترش است بدترین وضعیت واکسیناسیون همچنان مربوط به کشورهایی با درآمد پایین نظیر بوسنی هرزگوین و مولداوی است که وضعیت آنها با رنگ کمرنگ واکسیناسیون در نقشه محرز است.

در مجموع کشورهای بلوک شرق اروپا نسبت به مرکز و غرب این قاره وضعیت نامناسبی در زمینه واکسیناسیون دارند.

 

آسیا، ضعیف و قوی

در قاره آسیا همچنین وضعیتی متضاد وجود دارد. در حالی که ایران، چین، ازبکستان، ترکمنستان، امارات و ... بهترین وضعیت را از لحاظ گستردگی واکسیناسیون جمعیت خود دارند در مقابل کشورهایی همچون افغانستان، قرقیزستان، سوریه، عراق، یمن و ... وضعیتی بد و بحرانی را پشت سر می گذارند و واکسن کافی به دست آنها نمی رسد.

در حوزه اقیانوسیه نیز کشورها واکسیناسیون خود را انجام داده اند و اکنون دوزهای بوستر و یا همان تقویت کننده تزریق می شود، البته به غیر از کشور پاپوآوگینه نو که همچنان واکسیناسیون منظم و گسترده ندارد.

56 درصد جمعیت زمین واکسن زدند (+نقشه واکسیناسیون)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها