مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: بالغ بر یک هزار میلیارد تومان برای تحقق مطالبات ساکنان حوزه سد سیمره نیاز است که در این راستا مسوولان سد و نیروگاه باید به وظایف و تعهدات خود در قبال مردم این منطقه عمل کنند.
کد خبر: ۱۳۵۲۹۴۴
به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از ایرنا؛ آیت قیصربیگی  در نشست هماهنگی و آمادگی "مانور صفر لحظه ای"  با حضور استاندار و دستگاه های عضو ستاد بحران استان اظهار داشت: در سیل فروردین ماه ۹۸ در اثر بالا رفتن تراز سد شاهد خسارات فراوان به مناطق بالادست سد بودیم و علی رغم تعهدات نیروگاه سیمره هنوز قریب یک هزار میلیارد تومان از مطالبات مردم باقیمانده و پرداخت نشده است.
 
وی با قدردانی از استاندار ایلام به دلیل پیگیری مطالبات مردم پایین و بالا دست سد سیمره از طریق معاون اول رییس جمهوری، افزود: امیدواریم با توجه به اهتمام و پیگیری های خوب نماینده عالی دولت در استیفای حقوق شهروندی مناطق حوزه سد و نیروگاه سیمره باشیم.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به اقدامات احتیاطی ستاد مدیریت استان برای فصل سرما، افزود: ۲۰ مهرماه سال‌جاری نشستی در این خصوص با حضور دستگاه های اجرایی برگزار شد که برآیند آن جلسه مصوباتی بود که در ۱۹ بند تنظیم شده است و خواستار پیگیری و اجرایی شدن تمام مصوبات توسط اعضای ستاد مدیریت بحران استان هستیم.

وی افزود: یکی از مصوبات مهم پاکسازی جدول، مسیل ها، آبراه ها، دهانه پل ها است که این مهم در شهرها و روستاها بر عهده شهرداران و دهیاران و در خارج از شهرها بر عهده آب منطقه ای و راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

قیصربیگی با اشاره تغییرات جوی نابهنگام در استان و کشور، خواستار اجرایی شدن اقدامات احتیاطی فصل سرما شد و گفت: اگر چنانچه این مصوبات بصورت دقیق اجرا شوند قسمت اعظمی از دغدغه ها و ملاحضات این حوزه نیز برطرف خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام بر لزوم دقت نظر فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان پس از اعلام هشدارهای مدیریت بحران تاکید کرد و یادآور شد: فرمانداران و دستگاه های عضو ستاد باید برای هر حوادث آمادگی کامل داشته باشند و هشدار ها را جدی بگیرند چرا که برنامه ریزی سالانه ستاد مدیریت بحران با یک بی توجهی می تواند خسارات جبران ناپذیری بر جای داشته باشد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها