مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به اینکه مدیریت وضعیت کم آبی استان ایلام نیازمند مسئولیت پذیری اجتماعی است، گفت: وضعیت آب استان با توجه به کاهش نزولات جوی مناسب نیست.
کد خبر: ۱۳۱۶۰۳۲
به گزارش جام جم آنلاین ایلام؛ آیت قیصربیگی در نشست بررسی مشکلات کم آبی استان که با حضور دستگاه‌های متولی در مدیریت بحران استانداری ایلام برگزار شد، در خصوص وضعیت آب استان با توجه به کاهش نزولات جوی هشدار داد و اظهار کرد: اگر امروز نسبت به این وضعیت واکنش درست نشان ندهیم فردا ابتکار عمل در مدیریت بحران را از دست خواهیم داد.

وی در ادامه جریان سازی رسانه‌ای در صرفه‌جویی و درست مصرف کردن آب، اصلاح شبکه‌های فرسوده، تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی و جداسازی آب مصرفی فضای سبز از آب شرب را چهار گزاره مهم در مدیریت اوضاع آب استان عنوان کرد و گفت: همه ما امروز باید در قبال وضعیت نگران کننده آب احساس مسئولیت کرده تا انشاالله با مدیریت درست اوضاع بتوانیم از شرایط موجود با کمترین هزینه عبور کنیم.

قیصربیگی، مدیریت وضعیت کم آبی استان را نیازمند مسئولیت پذیری اجتماعی دانست و گفت: اگر امروز هر نفر به سهم خود متعهد شود تا به شکل مقتضی از هدر رفت آب جلوگیری کند در استانی چون ایلام روزانه شاهد ۶۰۰ هزار اقدام مثبت در مدیریت وضعیت آب خواهیم شد و این هم افزایی به شکل مثبت و فزاینده ای اثرگذار خواهد بود.

در ادامه مدیران دستگاه‌های آب منطقه‌ای استان، آب فاضلاب استان، جهاد کشاورزی استان، امور عشایری استان و شهرداری ایلام ضمن اعلام نقطه نظرات خود گزارش از آخرین وضعیت آب در حوزه‌های تحت تصدی خود ارائه کردند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها