استاندار خراسان رضوی: فعالیت مدارس در مناطق آبی و زرد بلامانع است

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس تصمیم مرکز، فعالیت مدارس در مناطقی از استان که وضعیت آبی و زرد کرونایی دارند، مانعی ندارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس تصمیم مرکز، فعالیت مدارس در مناطقی از استان که وضعیت آبی و زرد کرونایی دارند، مانعی ندارد.
کد خبر: ۱۳۵۲۳۵۹

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ، یعقوبعلی نظری در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: شرط ادامه وضعیت فعلی، رعایت پروتکل ها و توصیه های بهداشتی اعلام شده توسط دستگاه‌ها و شهروندان استان است.
وی با بیان اینکه در خصوص بازگشایی مدارس باید یک صدای واحد شنیده شود، افزود: در این خصوص باید علاوه بر رنگ بندی شهرها به مقیاس مدرسه نیز توجه کرد.
نظری گفت: اگر در محیط‌های آبی و زرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدرسه صورت نگیرد، در آن صورت مدرسه باید تعطیل شود، که مسوولیت کار با آموزش و پرورش و مدیر آن مدرسه خواهد بود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در ارتباط با مراکز واکسیناسیون باید بررسی کارشناسی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: تاکید ما بر این است که ضریب واکسیناسیون کارمندان ادارات، کارخانجات و مراکز تجاری افزایش پیدا کند.
نظری با اشاره به ضرورت به کارگیری واکسیناسیون سیار برای قشرهای مختلف و کارکنان صنایع، ادامه داد: در قالب لکه گیری منطقه‌ای، باید ضریب تزریق واکسن را در استان بالا ببریم و این شامل اقشار، اصناف و محیط‌های مختلف خواهد بود.
وی با بیان اینکه مرحله نخست طرح محدودیت‌های هوشمند از فردا اجرا می‌شود، تاکید کرد: همه ادارات باید زمینه تزریق واکسن را برای کارمندان باقی مانده خود فراهم کنند.
اکنون شمار بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی ۱۱۸ نفر است و شمار فوتی های روزانه این استان از چند روز پیش یک رقمی شده است.
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ایران جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۰ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.
در این مدت  ۲ هزار و ۹۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۴۹۳ نفر آنها بستری شده و مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۸۴۳ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون پنج میلیون و ۹۵۷ هزار و ۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.
تاکنون ۵۸ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۴۲۴ دُز اول، ۴۹ میلیون و ۴۵ هزار و ۴۰۸ دُز دوم و ۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۵۷۴ دُز سوم واکسن کرونا در کشور به افراد واجد شرایط تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۹ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۰۶ دُز رسیده است.
در حال حاضر ۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.


 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها