يك متخصص زنان و نابارورى در گفتگو با جام جم از نادرست بودن تصوراتى مبنى بر تاثير منفى واكسن كرونا بر كيفيت تخمك و اسپرم مى گويد

واكسن كرونا قابليت بارورى را كاهش نمى دهد

به گفته متخصصان، علائم اولیه کرونا تفاوتی با عوارض جانبی جزئی واکسن ندارد و افرادی که پس از تزریق واکسن دچار سردرد یا تب می شوند باید آزمایش شوند.
کد خبر: ۱۳۵۱۹۶۰

به گزارش جام جم آنلاین، به گفته متخصصان، علائم اولیه کووید تفاوتی با عوارض جانبی جزئی واکسن ندارد و افرادی که پس از تزریق واکسن دچار سردرد یا تب می‌شوند باید آزمایش شوند.

مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کینگز لندن صورت گرفته نشان داد، علائم اولیه کووید مانند سردرد و تب می‌تواند به اشتباه به عنوان یک عارضه جانبی واکسن برداشت شود.

محققان از افراد واکسینه شده خواسته‌اند تا حدس و گمان نکند و برای کمک به ایمن نگه داشتن سایر افراد آزمایش کووید انجام دهد.

این پژوهش بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط ۳۶۲ هزار ۷۷۰ نفر که از دسامبر تا می سال گذشته تحت درمان قرار گرفتند، انجام شد. یافته‌ها در حالی به دست می‌آیند که به دلیل ترس از تأثیر نوع امیکرون، موارد دریافت واکسن در انگلیس در حال افزایش است.

دانشمندان هشدار داده‌اند که برخی از عوارض جانبی تزریق کووید تقریباً از علائم اولیه خود ویروس قابل تشخیص نیستند. واکسن‌ها محافظت فوری ارائه نمی‌کنند و بدن تا دو هفته طول می‌کشد تا نحوه مبارزه با ویروس را بیاموزد حتی در این صورت، در صورت ابتلای افراد به ویروس، ممکن است از ابتلای افراد به علائم آن جلوگیری نکنند.

تخمین زده می‌شود، از هر ۱۰ نفر یک نفر ممکن است بعد از تزریق دچار عوارض جانبی از جمله سردرد، خستگی و تب شود.

کارشناسان دانشگاه کینگز لندن می‌گویند این عوارض جانبی نیز علائم هشدار دهنده اولیه کووید هستند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها