انتشار کلیپ تصویری " کتک زدن کودک " در فضای مجازی طی چند روز اخیر مربوط به کشور ایران نیست و این کلیپ در سال 2019 اولین بار در فضای مجازی منتشر شده و مربوط به کشور هندوستان است .
کد خبر: ۱۳۵۱۷۲۶
 

سرهنگ " رامین پاشایی " معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا  در گفت و گو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه  طی چند روز اخیر، کلیپ تصویری دردناکی مبنی بر" کتک زدن وحشیانه یک کودک در فضای مجازی" منتشر شد ، اظهار داشت : این کلیپ مربوط به کشور ایران نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به نسبت دادن کلیپ مذکور به کشور ایران ، شاهد حجم وسیعی از واکنش های همدردی و پی گیری از سوی اصحاب رسانه بودیم که در این خصوص ضمن بررسی های اولیه مشخص شد این کلیپ در سال 2019 اولین بار در فضای مجازی منتشر شده و مربوط به کشور هندوستان است.

وی افزود : متاسفانه بارها نیز شاهد این قضیه بوده ایم که تصاویر " دردناک کودک آزاری ، دگر آزاری ، حیوان آزاری و غیره " که هیچ ارتباط و سنخیتی با کشور نداشته در فضای مجازی از سوی کاربران و جریانات خاص ، با اهداف مغرضانه ، با حذف صدا و یا صدا گذاری کاذب و استفاده از ترفندهای خاص به منظور جریحه دار شدن احساسات عمومی و ایجاد جو روانی در کشور منتشر شده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیان داشت : متاسفانه این رویه همواره با عدم آگاهی برخی از کاربران عزیز کشورمان در عدم توجه به تاریخچه و سابقه تولید و انتشار محتواهای منتشر شده در فضای مجازی ، با ارسال کلیپ ها به سایر کاربران ، بارگزاری در گروه ها ، کانال های خانوادگی یا کاری و دوستان باعث باز نشر وسیع کلیپ ها می شوند.

سرهنگ پاشایی خاطر نشان کرد: بارها شاهد انتشار کلیپ های مضامین " کودک آزاری ، دگر آزاری ، حیوان آزاری ، تخریب اموال عمومی و تهدید شهروندان توسط افراد شرور" مربوط به همین کشورنیز بوده ایم که بلافاصله با اقدامات فنی و کارشناسی پلیس فتا ضمن شناسایی مرتکبان؛ در اسرع زمان ممکن با مجرمان و متخلفان برخود قانونی صورت گرفته است .

این مقام انتظامی تصریح کرد: اقدام قضایی و انتظامی پلیس فتا بر علیه این دسته افراد که با تهدید و انتشار این کلیپ ها باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی افراد جامعه می شوند در دستور کار این پلیس قرار دارد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هر گونه کلیپ تصویری ، صوتی ، عکس و یا تصویر نوشته با مضامین مختلف و مشابه ؛ ابتدا با انجام بررسی های اولیه نظیر جستجو در موتورهای جستجو گر و یا حتی شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها اطلاعات لازم را در زمینه آن کلیپ بدست آورند.

وی در ادامه افزود : کاربران می بایست در مورد تاریخچه محتوای منتشر شده ؛ مکان ، زمان ، علت انتشار و سایر اطلاعات زمینه ای را کسب کنند و حتی المقدور از انتشار بدون هدف و یا ارسال به سایر بسترهای ارتباطی تا حصول اطمینان کامل اجتناب نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها