بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره سه هزار شهید استان ایلام که در تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۰ برگزار شده بود، صبح امروز (پنج‌شنبه) در محل برگزاری این همایش منتشر شد.
کد خبر: ۱۳۵۰۷۹۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، مقاومت و حضور همه‌جانبه در دفاع از کشور و تعداد بالای خانواده‌‌های دارای چند شهید را از خصوصیات کم‌نظیر استان ایلام برشمردند و گفتند: ایلام در دوران دفاع مقدس مانند یک دژ مستحکم بود و با وجود آنکه در برهه‌هایی برخی از مناطق آن به دست دشمن افتاد، اما مانند کوه، ایستادگی کرد.

رهبر انقلاب، شهادت چندین ورزشکار و تماشاچی ایلامی بر اثر بمباران مسابقه فوتبال در ۲۳ بهمن ۶۵ را یادآور مظلومیت شهدای ورزشکار خواندند و با بیان اینکه صدام این جنایات را به پشتوانه مدعیان جهانی حقوق بشر انجام می‌داد، افزودند: نویسندگان و هنرمندان، این بیان حقایق را در ابعاد جهانی معرفی، و مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا کنند.

ایشان با اشاره به روحیه استقامت مردم ایلام و ترک نکردن خانه و شهر خود با وجود بمباران‌های شدید گفتند: فشار جنگ نتوانست مانع بروز استعدادهای این مردم شود و در زیر همین بمباران‌ها جوان نخبه و نابغه‌ای همچون شهید رضایی‌نژاد تربیت شد که دشمن وقتی او را مایه ترقی و تعالی کشور دید، در مقابل چشم همسر و دختر خردسالش، او را شهید کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع شهید و شهادت را متفاوت از قربانیان جنگهای مرسوم در دنیا دانستند و افزودند: شهید و رزمنده در راه خدا علاوه بر دفاعِ ارزشمند از مرزهای جغرافیایی، از مرزهای مهم معنوی یعنی مرزهای عقیده، اخلاق، دین، فرهنگ و هویت نیز دفاع می‌کند و با پایبندی صادقانه به عهد خود با پروردگار، جانش را با خداوند معامله می‌کند.

رهبر انقلاب در این زمینه افزودند: صفات مهمی مانند اخلاص، توکل، تواضع، رعایت حدود الهی، رفتار مهربانانه با اسیران و به‌طور کلی سبک زندگی اسلامی در رفتار رزمندگان و شهدای ما کاملاً برجسته است و تصویر این نقاط درخشان و الهام‌بخش باید با کارهای هنری در مقابل چشم مردم دنیا قرار داده شود.

ایشان هدف از بزرگداشت شهیدان را شنیدن پیام آنان دانستند و خاطرنشان کردند: پیام شهیدان این است که در راه خدا ترس و اندوه وجود ندارد و باید بدون تزلزل از وسوسه‌های دشمن، با قدرت و ثابت قدم حرکت کرد.

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه بدون مجاهدت و تحمل سختی‌ها هیچ ملتی به اوج و قله نخواهد رسید، افزودند: ملت ایران با شنیدن پیام شهیدان باید اتحاد، انگیزه و تلاش خود را بیشتر کند و مسئولان نیز در قبال جامعه و امنیتی که شهدا برای کشور فراهم کردند، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها