تا کنون زغال را از نزدیک مشاهده نموده اید که به رنگ سیاه تولید می شوند. به دلیل اهمیت کاربرد ذغال که عامل حرارتی به شمار می رود، این مقاله توسط گرونه دخان شاپ تهیه شده است. مادۀ زغال از نیم سوز شدن چوب درختان بدست می آید.
کد خبر: ۱۳۵۰۲۹۴
حال ممکن است متناسب با نوع درختانی که برای تولید ذغال مورد استفاده قرار گرفته می شوند، با اسامی متفاوت شناخته شوند به عنوان مثال زغال لیمو از نیم سوز شدن تنۀ درختان مرکب همانند لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنج و ... تهیه می شود. در برخی از فروشگاه ها، فروش زغال لیمو قلمی و یا سکه ای صورت می گیرد. این نوع ذغال از کیفیت بالایی برخوردار است و به دلیل داشتن یک سری ویژگی های مهم، از جمله زغال های پرفروش در سطح بازار به شمار می رود. این مقاله را جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با ذغال های لیمو قلمی تهیه نموده ایم.
 
 

زغال لیمو قلمی با کیفیت


ویژگی های مهم ذغال لیمو قلمی


از مهمترین ویژگی های زغال لیمو قلمی می توان به سوختن یکنواخت و آرام آن اشاره نمود. با توجه به اینکه هنگام سوخت زغال لیمو، بوی چوب درختان مرکب در هوا متساعد می شود، غالباً جهت مصارف استعمال دخانیات مورد استفاده قرار گرفته می شوند.

بدون تردید اگر برای خرید زغال به فروشگاه ها مراجعه کرده باشید، زغال لیمو قلمی بسته بندی شده را به عنوان اولین گزینه انتخاب می کنید چون از کیفیت بالایی برخوردار است.

فروش زغال لیمو به صورت سکه ای و قلمی صورت می گیرد. از این رو متناسب با مصارفی که مد نظر دارید، می توانید مناسب ترین مدل ذغال را تهیه نمائید.

از دیگر مزایای زغال لیمو قلمی می توان به دوام بالا یا مدت زمان طولانی روشن بودن آن اشاره نمود. زغال های لیمو نسبت به دیگر انواع زغال موجود در بازار، گازهای سمی از خود متساعد نمی کند و بدون ایجاد جرقه، حرارت زیادی تولید می کند و اکثر افراد جهت پخت کباب تمایل به خرید ذغال لیمو دارند.

امروزه جهت تولید انواع زغال بدون دود و گاز سمی از روش های نوین بهره گرفته می شود تا بدین وسیله بتوانند سطح کیفی زغال های تولیدی را بهبود ببخشند. امروزه تولید کنندگان زغال لیمو قلمی توانسته اند محصولات تولیدی خود را در بسته بندی های مناسب آماده نموده و به بازار مصرف عرضه نمایند.

از مهمترین مشخصه های زغال لیمو قلمی با کیفیت، داشتن سطح براق، یک تکه بودن و انسجام بالای بافت زغال می باشد.

گروه دخان شاپ امیدوار است که تا اینجای مقاله، مطالبی مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار داده باشد و در ادامۀ مقاله قصد دارند به موضوع مهم نحوۀ تولید زغال های لیمو قلمی می پردازند.
 

آشنایی با مراحل تولید زغال لیمو قلمی


در این بخش از مقاله اشاره ای مختصر و کلی به مراحل مختلف تولید ذغال لیمو قلمی خواهیم پرداخت چون نحوۀ تولید زغال، نقش اساسی در ماندگاری و دوام حرارت بالای زغال خواهد داشت.

جهت تولید زغال لیمو قلمی از چوب درختان مرکب که ترک نداشته باشند، بهره گرفته می شود. نحوۀ پخت، میزان حرارت و مدت زمان پخت از موارد مهمی هستند که تأثیر مستقیم بر روی کیفیت زغال دارد.

عمدتاً نحوۀ پخت و پز زغال لیمو به صورت پنج مرحله ای می باشد که مدت زمان اجرای آن بین 30 الی 50 ساعت است.
 
البته هر چه میزان قطر چوب درختان بیشتر باشد، زمان تولید ذغال افزایش پیدا خواهد کرد.

در مرحلۀ ابتدایی پخت زغال لیمو، فرآیند سفت کردن چوب در کوره های صنعتی با فضای خلاء صورت می گیرد. در این مرحله نوبت به پروسۀ اسید زدایی از چوب درختان می باشد و این فرآیند با عنوان سرکه گیری از چوب شناخته می شود. سرکۀ حاصل از چوب در امور مختلف صنعت کشاورزی همچون آفت کُشی و از بین بردن علف های هرز مورد استفاده قرار گفته می شود. مرحلۀ سوم اختصاص به افزایش درصد خلوص اسید زدایی تا میزان 60% با کربونیزاسیون تا دمای 200 درجه سانتی گراد صورت دارد. از نشانه های انجام اصولی این مرحله می توان به رنگ قهوه ای چوب و تولید سرکه قهوه ای رنگ در خروجی دستگاه کوره اشاره نمود. مرحلۀ چهارم فرآیند پختن زغال لیمو قلمی مربوط به مرحلۀ گاز زدایی است و گازها وارد فیلتراسیون شده و کندانس می شوند که همان تبدیل شدن به آب می باشد، تا آسیب به محیط رسانده نشود. فرآیند کربونیزاسیون مهمترین عامل در پروسۀ تولید ذغال به شمار می رود و زمان تهیۀ کوره از فروشنده بخواهید که نحوۀ عملکرد کوره را جهت انجام این پروسه برای شما تشریح نمایند. مرحلۀ انتهایی و پنجم اختصاص دارد به مرحلۀ گاز زدایی و و اینکه دمای انتهایی کربونیزاسیون صورت می گیرد. به عبارتی ورود به دامنۀ دمایی زغال سفید که علائم خاصی از قسمت خروجی کوره قابل ملاحظه است و هنگام روز نمی توان با چشم غیر مسلح مشاهده نمود.
 

روش های تولید زغال لیمو قلمی


معمولاً روش های تولید زغال لیمو قلمی به دو روش سنتی و صنعتی صورت می گیرد که مرتبط با نوع کوره ای است که جهت سوختن چوب ها از آن استفاده می شود.

به عنوان مثال جهت تولید ذغال لیمو قلمی به روش سنتی، چوب درختان مرکب داخل کوره های در بسته قرار می گیرند و سپس نوبت به آتش زدن چوب ها می رسد. پس از نیم سوز شدن چوب ها به ذغال، آنها را جمع نموده و جهت مصارف پخت و پز مورد استفاده قرار گرفته می شوند.

این در حالی است که هنگام تولید زغال لیمو قلمی به روش صنعتی، از کوره های صنعتی که دارای 4 جداره هستند استفاده می شوند. این نوع کوره ها مجهز به فناوری قطران گیری هستند که کف کوره های صنعتی از ورق های استیل گرید 316 که قابلیت تحمل بالای سوختگی و اکسیداسیون را دارند، ساخته می شوند.

به طور کلی از کوره های صنعتی برای اجرای فرآیند پخت زغال کبابی مورد استفاده قرار گرفته می شوند.

جهت تولید زغال لیمو کبابی قلمی، فرآیند کرونیزاسیون زغال چینی و همچنین فرآیند خشک کردن زغال جکسون از کوره های صنعتی استفاده می شود. به طور کلی جهت کنترل دما و زمان اجرای پروسۀ پخت زغال، کوره های صنعتی مجهز به سیستم دیجیتال کنترل هستند. میانگین مدت زمان پخت انواع ذغال لیمو قلمی کبابی، مجلسی یا جهت استعمال دخانیات 40 الی 50 ساعت است ولی با استفاده از کوره های سنتی به مدت زمان 8 روز افزایش پیدا می کند.
 
 

زغال لیمو قلمی با کیفیت
ویژگی های ذغال لیمو قلمی با کیفیت


مهمترین ویژگی که یک زغال با کیفیت، داشتن رخ و نمای خوب است که نظر خریدار را به خود جلب کند. بهترین ذغال، دارای ترک خوردگی نیست و یک تکه می باشد.

هنگام سوختن زغال لیمو با کیفیت ، بدون دود، بو و خاموشی باشد. در واقع ماندگاری بالایی جهت تولید حرارت بالا داشته باشد و دیر خاموش و خاکستر شود. یک فروشندۀ مجرب معمولاً با عرضۀ یک محصول با کیفیت تلاش می کند، رضایت مشتریان جلب نموده و میزان حجم فروش خود را افزایش دهد.

زود سرخ شدن، تولید خاکستر کمتر، ماندگاری بالا، حرارت بالا، عدم تولید جرقه هنگام سوختن و دیر خاموش شدن از فاکتورهای مهم یک ذغال لیمو قلمی با کیفیت به شمار می رود.

در صورت تمایل به خرید زغال لیمو قلمی کیسه ای می توانید از طریق واحد فروش دخان شاپ اقدام نمائید. این مجموعه همواره پاسخگوی سفارشات شما مشتریان گرامی می باشند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها