پس از تایید سومین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا (امیکرون) در انگلیس، لندن جلسه فوری وزرای بهداشت جی هفت را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۳۵۰۱۸۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی انگلیس اعلام کرد که جلسه فوری وزرای بهداشت جی هفت، اواخر امروز (دوشنبه) برای بحث درباره تحولات گونه جدید ویروس کرونا تشکیل خواهد شد.

پس از شناسایی سویه امیکرون در انگلیس، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور اقدامات جدیدی را برای مهار شیوع کرونا اعلام کرد. جانسون روز شنبه در جلسه توجیهی داونینگ استریت گفت: «افرادی که وارد انگلیس می‌شوند باید آزمایش پی سی آر انجام دهند و تا زمانی که نتیجه آزمایش شان منفی نشود، خود را قرنطینه کنند.»

نخست وزیر انگلیس به استفاده مجدد از ماسک در وسایل نقلیه عمومی و مغازه‌ها تاکید کرد و گفت: «ما باید سرعت گسترش این گونه جدید را کاهش دهیم و برای دانشمندانمان وقت بخریم تا بفهمند با چه چیزی سر و کار داریم. ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم که واکسن‌های ما تا چه حد علیه امیکرون موثر خواهد بود.»

جنی هریس، مدیر اجرایی آژانس امنیت بهداشت انگلیس نیز استدلال کرد که به احتمال بسیار زیاد در روز‌های آینده موارد بیشتری از ابتلا به سویه جدید کرونا شناساسی خواهد شد. او از انگلیسی‌ها خواست در مکان‌های شلوغ، از جمله وسایل حمل و نقل عمومی و مغازه‌ها از ماسک استفاده کنند تا به شکستن زنجیره‌های انتقال و کاهش روند گسترش کرونا کمک شود.

در همین حال، سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده است که هنوز اطلاعات کافی برای بیان اینکه نوع جدید کرونا خطرناک‌تر از سویه دلتا است، وجود ندارد.

گونه جدید ویروس کرونا، انگلیس را بر آن داشت تا ممنوعیت سفر را برای ده کشور آفریقایی از جمله آنگولا، بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، مالاوی، نامیبیا، آفریقای جنوبی، زامبیا و زیمباوه اعمال کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها