جزییات تازه از پرونده یازده کانتینر آلات موسیقی، در آستانه خروج از گمرک بوشهر نشان میدهد، بازرسی گمرک از اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به ترخیص این محموله هشدار داده بود.
کد خبر: ۱۳۵۰۱۶۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بعد از افشای جزییات اولیه از چالش ترخیص محموله یازده کانتینری آلات موسیقی، حالا با وجود سکوت محض خبری، بازرسی گمرک ایران به صورت تمام قد به این ماجرا ورد کرده است.

پیگیری ها نشان میدهد در حالی این محموله اواخر فروردین ماه به گمرک اظهار شده بود که بازرسی گمرک ایران در اردیبهشت ماه سال جاری با توجه به ممنوعیت ورود و قرار گرفتن کالا در گروه چهار، نسبت به ادامه تشریفات ترخیص محموله به مقامات محلی هشدار داده بود.

با وجود این هشدار صریح بازرسی گمرک ایران چند ماه بعد با دستور از بالای یک مقام گمرکی ادامه تشریفات گمرکی محموله از سر گرفته شده و حتی حقوق ورودی نیز از صاحب کالا اخذ می‌شود.

در این بین در روز‌های اخیر بازرسی گمرک ایران در مکاتبه‌ای با ناظر گمرکات بوشهر ابهامات تازه‌ای را در این خصوص مطرح کرده است.

چالش‌های جدی در خصوص ماده ۱۰۸ قانون امور گمرکی با بررسی از حیث قاچاق کالا، بحث دریافت ما به التفاوت و مغایرت‌های اسنادی از جمله مهمترین سرفصل‌های این پرونده می‌باشد. از همه این موارد مهم‌تر اینکه ایا با وجود دپو میلیون‌ها تن کالای اساسی رسوبی در گمرکات بهتر نبود انرژی و توان مسئولان گمرکی صرف حل و فصل مشکلاتی از این جنس شود تا نگرانی درباره آسیب دیدن محموله الات موسیقی در شرایط آب و هوایی گمرک بوشهر!

در پایان ذکر این نکته بسیار ضروری است که آیا مقامات ستاد گمرک ایران متوجه تناقضات اسنادی این پرونده نشده بودند؟ ابن ابهامات عجیب و غریب بار دیگر چالش پرونده لوازم خانگی و صدور مجوز دیوان عدالت اداری و حواشی درگیری وزارت صمت و گمرک را در اذهان زنده کرده است.

گفتنی است، این محموله آلات موسیقی شامل ۱۱ کانتینر ادوات موسیقی است که از سال ۱۳۹۸ وارد گمرک شده، ولی به دلیل ممنوعیت واردات اقلام گروه چهار و مغایرت کدتعرفه و شرح کالا در ثبت سفارش، گمرک مانع از ترخیص آن شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها