دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با انتقاد از سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال ترور شهید فخری‌زاده گفت: دادگستری تهران، رسیدگی حقوقی به چهار پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای را به پایان رسانده و به‌زودی حکم مربوطه ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۴۹۹۷۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده، دانشمند گمنامی بود که فقط بعد از شهادتش، مردم با بخشی از خدمات ایشان آشنا شدند. خدمات شهید فخری‌زاده، به‌ویژه در حوزه دانش و تجربه هسته‌ای، ماندگار خواهد بود.

غریب‌آبادی با اشاره به این که ترور این دانشمند برجسته، مانند ترور دیگر شهدای عزیز هسته‌ای، جنایت علیه بشریت و نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر است، از بی‌عملی و سکوت سازمان‌های بین‌المللی و کشور‌های مدعی مبارزه با تروریسم در قبال این جنایت انتقاد کرد و گفت: دادگستری تهران، رسیدگی حقوقی به چهار پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای را به پایان رسانده و به‌زودی حکم مربوطه ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر، رسیدگی کیفری به این ترور‌ها نیز در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفته و یک پرونده در این خصوص تشکیل شده و پرونده‌های دیگری نیز به زودی تشکیل خواهد شد.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: انتظار داریم با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، این جنایت‌ها را در عرصه بین‌المللی نیز مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها