معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند عزم و اراده ملی در همه دستگاه‌های کشور است.
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند عزم و اراده ملی در همه دستگاه‌های کشور است.
کد خبر: ۱۳۴۹۶۴۸
 به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند عزم و اراده ملی در همه دستگاه‌های کشور است.

محسن رضایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان افزود: در دولت حمل کالا‌ها از کشتی به بازار هدف بصورت یکسره است.
وی گفت: در بندر امام خمینی(ره) روزانه ۳هزار کامیون تخلیه می‌شود که در شش ماهه نخست کمتر از ۲هزار کامیون بود.

رضایی با اشاره به توسعه کشتی سازی با مشارکت کشور‌های خارجی افزود: کشتی سازی هرمزگان ظرفیت تولید کشتی‌های ۳۵هزار تُنی را دارد که امکان ساخت کشتی‌های ۷۰ الی ۱۰۰ هزار تُنی در این مجموعه وجود دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه طرح توسعه پترو پالایش در پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حال انجام است گفت: این پالایشگاه روزانه ۴۵میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند که ۱۱میلیارد دلار ارزش بنزین تولیدی آن است.

محسن رضایی افزود: باید کرودور‌های تجاری ایران از طریق هرمزگان به کشور‌های دیگر فعال شود که سبب رونق سرمایه گذاری و صادرات کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضرر اتلاف منابع در کشور ۱۰برابر فساد است گفت: بزودی سند جامع کشور ازطرف رئیس جمهور به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

رضایی افزود: در هرمزگان باید یک شهر دریایی با رویکرد تجاری و گردشگری راه اندازی شود که همه جزایر هرمزگان را به هم متصل کند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز در این جلسه گفت: ۳۰میلیارد دلار درآمد بانکرینگ دریایی است که سهم کشور در این زمینه خیلی پایی است.

علی صالحی افزود: باید ظرفیت‌های اقتصادی استان را بسمت بیکاری، اشتغال و فقر هدایت کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هرمزگان ۱۰۰هزار خانوارد تحت پوشش کمیته امداد دارد که نسبت به سال۹۱ دو برابر شده است و با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی استان زیبنده استان نیست که نیست.

منصور آرامی افزود: فقر و بیکاری در استان زیاد است و حداقل ۱۰درصد درآمد سهم صنایع و گردشگری باید به استان تخصیص داده شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها