فرشید فالح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسالمی استان سمنان در آیینی اختتامیه سمپوزیوم
فرشید فالح مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسالمی استان سمنان در آیینی اختتامیه سمپوزیوم" هنر در قاب" در فرهنگسرای نیستان مهدیشهر،گفت: این برنامه نقطه عطفی از لحاظ فعالیتهای هنری در استان سمنان است
کد خبر: ۱۳۴۹۶۴۰

به گزارش خبر نگار جام جم آنلاین؛فالح با اشاره به اینکه در این سمپوزیوم دستگاههای دولتی فقط جنبه نظارت کننده داشته اند، افزود: هنرهای جدید و ترکی بی زیادی در این سمپوزیوم دیده شد که تا بحال در استان سمنان سابقه نداشته است.

وی بیان کرد: گره زدن اقتصاد به فرهنگ و هنر از دیگر مشخصات این برنامه بود و شهرستان مهدیشهر بخاطر دارا بودن سابقه فرهنگی و هنری فراوان، میزبان این برنامه شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسالمی استان سمنان اظهار کرد: در این سمپوزیوم هنرمندان به میدان آمدند تا سالمت روحی و روانی بعد از کرونا را به مردم و جامعه برگردانند.

هنرمند آینه دار حق است

حبیب درخشانی هنرمند فعال حوزه هنری در این آیین،گفت: معتقدم همیشه راههای ناگشوده و نادیده ای وجود دارد که باید آن را پیدا کنیم و هنرمند برای پیدا کردن این راهها ابتدا باید خودش را پیدا کند و بشناسد. وی افزود: کار هنر آشکار کردن حقیقت است و هر کسی بر اساس ذهن و دیدگاه خودش از هنر برداشت دارد.

درخشانی با اشاره به لزوم ارزش قائل شدن برای استعدادهای شخصی، اظهار کرد: هنر راهها را برای کسانی که نمی خواهند فکر کنند باز می کند و هنرمند آینه دار حق است. این فعال حوزه هنری با بیان اینکه هنرمند هنرش را از احساسات خودش می گیرد و به دیگران هدی ه می کند، گفت: در هر هنری هر چند کوچک، جرقه و درخششی نمودار است بنابراین روح هنر بزرگ است و ابعادش مهم نیست.

پویا خادمیان هنربان این سمپوزیوم این رویداد را بزرگتر ین اتفاق بعد از کرونا برشمرد وافزود: آثار منتخب در این نمایشگاه به تهران و ۵ اثر برگزیده به نمایشگاه ایتالیا ارسال می شوند.

وی گفت: در این سمپوزیوم که از ۲۹ آبان آغاز شد ۱۵۴ نفر در رشته هایی مانند: سوزن دوزی،چله کشی فرش، معرق کاشی شکسته، درویش دوزی، دوخت پانچو، پته دوزی، سوخته نگاری، بافت عروسک و..به خلق آثار هنری پرداختند که از این تعداد ۳۰ نفر از ۱۰ استان و ۱۴ شهر دیگر بودند.

خادمیان اظهار کرد: مسیر اثر یک هنر، خلق آن از مسیری است که در طبیعت وجود ندارد و هنرمند باید خلق کند و سبک جدید داشته باشد.

عبدالرضا میقانی فرماندار مهدیشهر نیز در این مراسم اعضای شورای دوره ششم مهدیشهر را افرادی فرهنگ دوست برشمرد و افزود: اعضای شورا می توانند با کمک بخش خصوصی و بهره گیری از اعتبارات فرهنگی روزهای خوبی در حوزه فرهنگ و هنراین شهرستان رقم بزنند. میقانی با بیان اینکه در شهرستان مهدیشهر ۱۲ درصد مردم معادل ۴ هزار و ۵۸۹ نفر هنوز واکسن نزده اند، گفت: استفاده از عبارت پسا کرونا نباید منجر به عادی انگاری و عدم رعایت مسائل بهداشتی در جامعه شود
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها