با وجود انتقادهای سازمان‌های حقوق بشری افسر اماراتی متهم به شکنجه‌گری رئیس اینترپل شد.
کد خبر: ۱۳۴۹۵۷۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «احمد ناصر الریسی» مسئول امنیت وزارت کشور امارات به عنوان رئیس پلیس بین‌الملل «اینتر پل» انتخاب شد.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، الریسی به مدت چهار ریاست پلیس بین‌الملل را برعهده خواهد داشت.

سازمان پلیس بین‌الملل «اینترپل» در توئیتی  نوشت: «آقای احمد ناصر الریسی» به عنوان رئیس  پلیس بین‌الملل انتخاب شد.

 احمد ناصر الریسی در حالی به عنوان رئیس اینترپل تعیین شده که پیش از این نهادهای حقوق‌بشری درباره انتخاب او هشدار داده بودند.

19 سازمان حقوق بشری نسبت به انتخاب الریسی به عنوان رئیس بین الملل هشدار داده بودند و در نامه ای مشترک، کارنامه سیاه امارات در زمینه حقوق بشر از جمله شکنجه زندانیان در زندان‌ها را یادآوری کردند.

 پیش از این نیز شکایتی که از سوی یک سازمان غیردولتی موسوم به مرکز حقوق بشر خلیج (فارس) علیه احمد ناصر الریسی به دستگاه قضایی فرانسه ارائه شد که از نقش داشتن وی در شکنجه «احمد منصور» یک عضو اپوزیسیون امارات که از چهار سال پیش تاکنون در این کشور بازداشت و زندانی شده، حکایت داشت.

بر اساس مفاد شکایت مطرح شده که نسخه‌ای از آن نیز به دست فرانس‌پرس رسید، احمد منصور در ابوظبی تحت «شرایطی قرون وسطایی» زندانی است و در معرض هرنوع شکنجه قرار دارد.

پیش از این  نمایندگان پارلمان فرانسه اعلام کردند که  انتصاب احمد ناصر الریسی به ریاست اینترپل «به وضوح با مأموریت پلیس بین‌الملل مغایرت دارد و علاوه بر این به اعتبار این سازمان نیز لطمه جدی وارد می کند».

بر اساس گزارش نماینده پارلمان فرانسه، چندین سازمان مردم نهادِ مدافع حقوق بشر وی را به دست داشتن مستقیم در چندین مورد سرکوب و شکنجه مخالفان سیاسی حکومت امارات متهم کردند.

اینترپل که مقرش در شهر لیون فرانسه است و 194 کشور عضو آن هستند، پیش از این نیز به خاطر پرونده سیاه برخی کشورهای عضو در زمینه حقوق بشر و پیگرد مخالفان سیاسی با انتقادهای زیادی روبرو شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها