نتایج یک مطالعه گسترده جهانی نشان می دهد در پی همه گیری بیماری ویروس کرونا، بیش از یک میلیون و 500 هزار کودک در سراسر جهان یتیم شده اند.
کد خبر: ۱۳۴۸۳۵۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، بر اساس یک مطالعه جهانی  حدود یک و نیم میلیون کودک زیر 18 سال در سراسر جهان یکی از والدین، پدربزرگ و مادربزرگ یا سرپرست خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داده اند.

از این تعداد، بیش از 1 میلیون نفر در طول 14 ماه اول همه‌گیری، مرگ یک یا هر دو والدین را تجربه کردند.

این اتفاق منجر به « همه گیری پنهان یتیمی» در جهان شده است.

بر اساس مطالعه ای که در Lancet منتشر شده است، نیم میلیون نفر دیگر نیز مرگ پدربزرگ و مادربزرگ یا سرپرستی را که در خانه خود زندگی می کردند، تجربه کردند.

محققان داده های مرگ و میر بیماری کرونا و آمار باروری ملی را برای 21 کشور برای ارائه تخمین های جهانی برون یابی کردند.

دکتر سوزان هیلیس، یکی از نویسندگان اصلی این مطالعهگفت: «یافته‌های ما نیاز فوری به اولویت‌بندی این کودکان و سرمایه‌گذاری در برنامه‌ها و خدمات مبتنی بر شواهد را برجسته می‌کند.»

پروفسور لوسی کلوور از دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کیپ تاون و یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «اپیدمی ایدز و ابولا نشان داده است که چگونه می توان به کودکان داغدار کمک کرد. ما باید با تقویت اقتصادی مقرون به صرفه، برنامه های فرزندپروری و دسترسی به مدرسه را برای کودکان یتیم فراهم کنیم. ما باید مراقبان کودکان - به ویژه مراقبان پدربزرگ و مادربزرگ - را واکسینه کنیم. هر 12 ثانیه یک کودک در جهان به دلیل همه گیری کرونا یکی از والدین و یا سرپرست خود را از دست می دهد.

کشورهایی با بالاترین نرخ یتیم شدن کودکان به دلیل همه گیری کرونا: پرو (1 کودک در هر 100، مجموعا 98 هزار و 975 کودک)، آفریقای جنوبی (5 کودک در هر 1000، مجموعا 94 هزار و 625 کودک)، مکزیک (3 کودک در هر 1000 کودک، در مجموع 141 هزار و 132  کودک)، برزیل (2 کودک در هر 1000، مجموعا 130 هزار و 363 کودک) و ایالات متحده (بیش از 1 کودک در هر 1000، مجموعا 113 هزار و 708  کودک).

تقریباً در هر کشوری مرگ و میر در مردان بیشتر از زنان بود، به ویژه در سنین میانسالی و بالاتر. به طور کلی تعداد کودکانی که پدر خود را از دست داده اند 5 برابر بیشتر از کودکانی هستند که مادر خود را از دست داده اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها