مظنون ترور رئیس جمهور هائیتی بالاخره دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۴۷۹۷۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، کلود جوزف وزیر امور خارجه هائیتی گفت که مقامات ترکیه مردی را دستگیر کرده اند که مظنون به ترور جوونل موئیس رئیس جمهور هائیتی در ماه ژوئیه  است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مظنون، سمیر هندل نام این متهم است که بامداد روز دوشنبه در فرودگاه استانبول بازداشت شد، جایی که در ترانزیت از ایالات متحده به اردن رسید. دستگیری وی توسط مقامات هائیتی اواخر روز دوشنبه اعلام شد.

موئیس، تاجر 53 ساله سابق که در سال 2017 به قدرت رسید در محل اقامت شخصی خود به ضرب گلوله کشته و همسرش نیز در این حمله زخمی شد. گروهی از خلافکاران کلمبیایی به عنوان مظنونان اصلی معرفی شدند اگرچه هیچ کس در ارتباط با این پرونده متهم یا محکوم نشده است.

جزئیات بیشتری از جمله اینکه آیا هائیتی به دنبال استرداد این مرد است یا خیر، ارائه نشد.

 هندال بر اساس اعلامیه اینترپل تحت تعقیب بود و بعداً توسط مقامات دادگاه مورد بازجویی قرار گرفت و آنها به درخواست وزارت دادگستری ترکیه حکم بازداشت موقت 40 روزه را صادر کردند. این خبرگزاری گزارش داد که او در زندان مالتپه استانبول نگهداری می شود.

بیش از 40 مظنون تاکنون در رابطه با قتل مویس دستگیر شده اند، از جمله 18 سرباز سابق کلمبیایی و چند افسر پلیس هائیتی. مقامات کلمبیایی گفته اند که اکثریت سربازان سابق این کشور از ماهیت واقعی عملیاتی که برای شرکت در آن استخدام شده بودند اطلاعی نداشتند.

در ماه اکتبر، یک مرد کلمبیایی دیگر در جامائیکا دستگیر شد.

مویس در یک حمله قبل از سحر در خانه شخصی اش به ضرب گلوله کشته شد و همسرش زخمی شد.

این کشتار بی ثباتی سیاسی  کشور کوچک حوزه دریای کارائیب را عمیق تر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها