تصاویر شهدا مدیون بودن آرامش ما به رشادت آنها را گوشزد می‌کند

تصویر حماسه و ایثار بر دیوارهای شهر

یادبود حماسه 25 آبان با عنوان"370 رود بی پایان در میدان امام(ره) برگزار می شود

کد خبر: ۱۳۴۶۹۷۱

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان،مجتبی شاه مرادی امروز در نشست خبری خود به مناسبت رویداد ویژه" 370 رود بی پایان" اظهار داشت: این ویژه برنامه بهانه ای است برای ادای احترام و پاسداشت روز 25 آبان،روز حمایسه و ایثار اصفهان که قرار است در میدان امام(ره) به مدت چهار شب برگزار شود.
وی افزود: این مکان را انتخاب کردیم زیرا تشییع 370 شهید در یک روز از میدان امام(ره) تا گلستان شهدا بوده است.البته تمام موارد هم بررسی شده تا آسیبی به میدان و ابنیه تاریخی وارد نشود و با همکاری سازمان زیباسازی و خدمات شهری برای 25 آبان شهر آذین بندی خواهد شد.
معاون شهردار اصفهان تصریح کرد: جوانان و نوجوانان اصفهان مخاطب اصلی این رویداد خانواده محور هستند که طی چهارشب از ساعت ۱۸ هر روز به مدت یک ساعت برنامه ویژه از جمله سرود های حماسی،نمایش،نورپردازی و صوت برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در صدد هستیم این برنامه ها را به صورت سالیانه برگزار کنیم،ادامه داد: در این ایام دو اثر تولید شده توسط دو هنرمند با موضوع حماسه و ایثار اصفهان به نمایش گذاشته خواهد شد و تندیسی تقدیم خانواده شهدا خواهد شد.
شاه مرادی هدف از این برنامه ها را آشنایی نسل جدید با شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: ما به نوعی قصد تجدید میثاق با شهدا و ارائه الگویی محله محور را داریم زیرا میدان امام(ره) در این روز رخت حماسه پوشیده است و باید این روز گرامی داشته شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های مدیریت شهری پرداختن به چهره های هویتی شهر است، بیان داشت: طراحی رویداد "شهید کوچه ما روشنایی شهر است"یکی از این رویداد های مهمی است که به مدت یک هفته و با محوریت بیت شهدا برگزار می شود.
معاون شهردار اصفهان در رابطه با ثبت 25 آبان در تقویم ملی افزود: برای ثبت ۲۵ آبان در تقویم خیلی تلاش شد اما در صدد هستیم این رویداد را با بازتاب خبری و تمبر یادبود و برگزاری برنامه به یک رویداد سالانه و دعوت از مهمانان کشوری تبدیل کنیم.
در پایان این نشست پوستر حماسه روز 25 آبان رونمایی شد.
گفتنی است؛ ۳۰۰ نفر عوامل هنری و اجرایی از نمایش،پرفورمنس، برای رزمندگان که ۸ سال جنگیدند تا بخشی از حماسه و ایثار به تصویر کشیده شود در دستور مار قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها