رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در ۳ سال گذشته برای ۷ قلم کالای اساسی، ۴۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کردیم و متاسفانه نتوانستیم کالای ارزان قیمت به دست مردم برسانیم.
کد خبر: ۱۳۴۳۹۲۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف صبح امروز در اجلاسیه کشوری اساتید شبکه صالحین که در تالار قدس حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است، اظهار داشت: زمانی گردهم آمدیم و در خصوص تربیت دینی بحث می‌کنیم که جبهه خدا و جبهه شیطان در تقابلی کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه اهمیت طرح صالحین از جهت مهم بودن بحث تبیین است که دستور و فرمان مقام معظم رهبری است؛ افزود: تبیین مسئله‌ای بسیار مهم به اندازه اهمیت مردم است.

قالیباف با بیان اینکه اگر مردم نباشند، انقلاب اسلامی و اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) جایگاهی ندارد، تصریح کرد: از ابتدای تاریخ اسلام، هرکجا دین آسیب دیده، تمام مشکلات ناشی از نبودن مردم بوده است؛ در جمهوری اسلامی ایران، همه مردم از هر نژاد، دیدگاه، قومیت، طایفه و دیدگاهی به یک اندازه مهم هستند و همراه کردن مردم، کار بسیار سختی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روزی که امام خمینی در ۱۵ خرداد ۴۲، انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند، چیزی جز ایمان به این مسئله که سنت‌های الهی پابرجاست و ظلم ماندگار نخواهد بود و پای دین خدا باید بایستیم، نداشتند. در روزگاری که دنیا تبدیل به دو قطبی، قدرت شرق و غرب شده بود امام سراغ هیچ حزب و گروهی نرفت و فقط مردم را داشت که نهایتا انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ در مقابل رژیم پهلوی پیروز شد.

وی افزود: پس از گذشت حدود ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی و حزب شیطان، هرکاری که برای براندازی این کشور و انقلاب در توانشان بود، انجام دادند، اما این انقلاب در مقابل تمام تهدید‌ها و دشمنی‌ها با قدرت ایستاد؛ از دفاع مقدس تا توطئه‌های داخلی و مسائلی مانند داعش برای براندازی اسلام ناب محمدی، اتفاق افتاد، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همراهی مردم مستحکم ایستاده است.

قالیباف عنوان کرد: در بقای جمهوری اسلامی ایران، بر اساس همان سنت حسنه که امام خمینی بنیانگذار آن بود، مردم در راس امور هستند؛ اما در اداره جمهوری اسلامی، متاسفانه مردم را در هر زمینه‌ای حذف یا دسته‌بندی کردیم و دچار مشکلات در حوزه اجرایی شدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ۳ سال گذشته برای ۷ قلم کالای اساسی، ۴۲۷ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کردیم و متاسفانه نتوانستیم کالای ارزان قیمت به دست مردم برسانیم.

قالیباف اظهار داشت: دشمن پس از دوران دفاع مقدس، با تمام وجودش فهمید که باید از طریقی با ما مبارزه کند که آن مبارزه از جنس دفاع مقدس و مبارزه و فرهنگ جهادی نیست؛ بلکه از راه سست کردن اعتقادات، ایجاد جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای بسیار سازماندهی شده، با ما وارد عمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجاهدت و جهاد در تبیین، مهمتر و سخت‌تر از جنگ دفاع مقدس است و اجر و پاداشی مضاعف نسبت به آن دوران دارد؛ آنجا تکلیف ما روشن بود، اما امروزه دشمن با سبکی نو و گمراه‌کننده با کشور‌مان مقابله می‌کند؛ همه این‌ها بیانگر اهمیت وجود صالحین و بسیج است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فلسفه جمهوری اسلامی ایران، این است که به مردم شناخت و آگاهی بدهیم؛ وظیفه ما در جمع صالحین و جهاد تبیین، روشن‌سازی افکار جامعه است تا پای فرهنگ عاشورا و غدیر بمانند. چون در قدرتیم باید در زمینه اجرایی و اداره کشور نیز تمام تلاشمان را به کار گیریم؛ مهم‌ترین و ارزشمندترین دارایی ما مردم هستند و نباید هیچ‌گونه طبقه‌بندی و دسته‌بندی میان مردم داشته باشیم.

قالیباف در پایان با بیان خاطره‌ای از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به من گفت نیستی ببینی در مصاف با داعش، جوانان دهه شصتی و دهه هفتادی ما چگونه می‌جنگند و پای‌کار‌تر از دوران دفاع مقدس هستند؛ این جوانان با مدیریت حاج قاسم توانستد ۷ هزار میلیارد دلاری که ترامپ برای ایجاد داعش هزینه کرده بود را بی‌اثر کنند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی، نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس فرمودند، اگر ۲۰ میلیون بسیجی داشته باشیم، انقلاب اسلامی بیمه است.

وی افزود: با تقویت شبکه صالحین، فرهنگ ناب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری گسترشی روزافزون خواهد داشت؛ ما در این شبکه، شورای محتوایی داریم و بایستی بیش از گذشته برای نشر فرهنگ هدایتگر دینی تلاش کنیم.

گفتنی است در ادامه این اجلایسه از کتاب شهید حسن علیمردانی با عنوان تنگه علیمردانی رونمایی شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها