یک منبع غربی در گفتگو با روزنامه وال‌ استریت‌ ژورنال:

ایرانی‌ها مصمم به بازگشت به مذاکرات وین هستند

یک منبع غربی در گفتگو با روزنامه «وال‌ استریت‌ ژورنال» می‌گوید ایرانی‌ها مصمم به بازگشت به مذاکرات وین در برجام و اتمام مذاکرات هستند.
کد خبر: ۱۳۴۲۳۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، یک منبع غربی در گفتگو با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روایتی از گفتگوهای انجام‌شده میان «انریکه مورا»، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مسئولان ایرانی در سفر به تهران ارائه کرده است.

مطابق این گزارش ایران به انریکه مورا گفته هنوز در حال نهایی کردن گام‌های لازم برای تکمیل تیم مذاکره‌کننده هسته‌ ای ایران است. تهران تأکید کرده مصمم است به مذاکرات وین بازگردد.

این منبع تصریح کرد: «آنها کاملاً مصمم به بازگشت به وین و به اتمام رساندن مذاکرات هستند.»

منبع وال‌استریت‌ژورنال همچنین گفته گفت‌وگوهایی که قرار است در ماه اکتبر در بروکسل برگزار شود منحصر به نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا خواهد بود. گفتگوهای دوجانبه دیگری هم در دستور کار تهران قرار دارد.

مطابق ادعای این منبع قرار است در آن گفتگوها «تمامی متن‌هایی که در مذاکرات وین روی میز قرار گرفته مرور شود» تا به سوالات مختلف تیم جدید ایرانی پاسخ داده شود.

انریکه مورا روز گذشته با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرده بود. معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات، با تاکید بر این که ایران همواره ثابت کره که یک بازیگر مسئول در عرصه بین‌المللی است، در حالی که رفتار طرف مقابل نشان می‌دهد که با مسئولیت پذیری فاصله معناداری دارد، تصریح کرد: هر طرف که مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان دهد، به میز مذاکره نزدیکتر است.

باقری با اشاره به این که برای ایران دستیابی به نتایج ملموس موضوعیت دارد، تصریح کرد: ایران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به این موضوع که تردید جدی در مورد اراده واقعی آمریکا برای انجام تعهداتش وجود دارد، از بی عملی طرف های اروپایی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام انتقاد نموده و بر ضرورت مسؤولیت پذیری آنها تاکید کرد.

انریکه مورا نیز ضمن تشریح مسئولیت خود به عنوان هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، بر آمادگی خود به منظور همکاری با کشورمان و سایر طرف ها در جهت ادامه مذاکرات برای دستیابی به نتیجه ای که مورد پذیرش همه طرف ها باشد، تاکید کرد.

در پایان مقرر گردید رایزنی های دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین در روزهای آینده در بروکسل ادامه یابد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها