معاون امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از وخیم‌تر شدن بحران انسانی و تشدید مناقشه‌های خشونت بار در این کشور فقیر جهان عرب خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۲۳۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، با آنکه سازمان ملل متحد اعلام کرده که نهادهای بشردوستانه در حال ارائه کمک‌ها به حدود ۱۳ میلیون تن از مردم یمن هستند، معاون امور بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید که اقتصاد یمن در آستانه فروپاشی قرار دارد و علاوه بر وخیم‌تر شدن بحران انسانی در یمن، مناقشه در این فقیرترین کشور جهان عرب به سوی خشونت بیشتر گرایش دارد.

«رامش راجاسنینگهام» در ادامه افزود که نهادهای بشردوستانه هم اکنون در حال کمک رسانی به حدود ۱۳ میلیون نفر دیگر در سرتاسر یمن هستند که این رقم حدود ۳ میلیون بیش از رقم چند ماه پیش است. بهترین ارزیابی ما این است که این افزایش [کمک‌ها] به طور قابل توجهی خطر فوری خشکسالی را کاهش خواهد داد».

با این حال وی هشدار داد که نهادهای کمک رسانی ذخایر مالی کافی برای تداوم این کمک‌ها در اختیار ندارند و در هفته‌ها و ماه‌های آینده حدود ۴ میلیون نفر از مردم یمن شاهد کاهش کمک‌های غذایی خود خواهند بود، و تا پایان امسال این عدد به ۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، کشور یمن از سال ۲۰۱۴ درگیر جنگ داخلی میان نیروهای طرفدار «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و نیروهای انصارالله است. این درگیریها با ورود ائتلاف متجاوز سعودی به این جنگ در مارس ۲۰۱۵ و اعلام حمایت آشکار ریاض از دولت منصور و آغاز عملیات‌های هوایی و زمینی علیه نیروهای انصارالله یمن، ابعاد پیچیده‌تری یافت که به بروز بدترین بحران انسانی یک قرن اخیر در این کشور فقیر انجامید.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها