«عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعا از رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی ساختگی با عمر محدود یاد کرد.
کد خبر: ۱۳۴۲۳۳۷

به گزارش جام جم آنلاین، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعا در سخنانی گفت: مزدوران امروز باید از مزدوران گذشته درس بگیرند و بدانند که از سال ۱۹۶۷ تا کنون نتوانسته اند به عدن بازگردند.

عبدالعزیز بن حبتور گفت: امارات آلت دست آمریکایی‌ها و انگلیسی هاست و سعی دارد به دلیل پول زیادی که در اختیار دارد خلاف جریان کشورهای منطقه حرکت کند. ما از مواضعی که علیه استعمار سعودی و اماراتی باشد حمایت می‌کنیم.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن هدف از تثسیم جغرافیایی کشورهای عربی را حمایت از طرح صهیونیست دانست و افزود: اشغال جزیره سقطری و بیرون راندن طرف‌های وابسته به مزدوران سعودی در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی است چرا که امارات با دشمن اسرائیلی عادی سازی روابط انجام داده است.

وی ادامه داد: هر کس به دنبال صلح است باید از دروازه صلح وارد شود نه پنجره آن و این امر از طریق توقف تجاوز و رفع محاصره یمن امکان پذیر است. هدف از پافشاری آمریکا بر مبادله پرونده انسانی با پرونده‌های نظامی کشاندن صنعا به سمت تسلیم شدن حتی به صورت ظاهری است. در سومین سال تجاوز به یمن به ما پیشنهاد شد که تسلیم شویم حتی به شکل صوری و پس از آن همه چیز حل می‌شود و آنها مزدوران را مانند شهروندان عادی و حتی به زندان بازخواهند گرداند.

بن حبتور اظهار داشت: ما درباره منافع رهبران و منافع حزبی و منافع تشکیلاتی حرف نمی زنیم بلکه از منافع ملت یمن سخن می‌گوییم. شکستن اراده ملت یمن غیرممکن است و این چیزی است که تاریخ نشان داده است. ما همچنان تحت محاصره هستیم با این وجود نرخ ارز و ثبات قیمت‌ها را برای امنیت و منافع شهروندان حفظ کردیم

وی افزود: اگر تدبیر و حکمت رهبر انقلاب یمن برای جلوگیری از خونریزی نبود ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ماه‌ها پیش بر مارب تسلط یافته بودند. هدف اصلی از تاخیر در ورود به مارب جلوگیری از خونریزی است و این در طرح ابتکاری رهبر انقلاب یمن هم مشاهده می‌شود

بن حبتور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رژیمی ساختگی با عمر محدود است کشورهای ضعیف عربی برای حمایت از رژیم‌های خود دست به عادی سازی روابط با این رژیم زدند. رژیم‌های عربی برای حفظ تاج و تخت خود دست به عادی سازی زدند اما این کار به هیچ وجه موجب حمایت و حفظ آنها نخواهد شد

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعا گفت: موضع ما در قبال موضوع فلسطین یک وظیفه مقدس است. موضوع آزادسازی قدس و سرزمین فلسطین یک موضوع اساسی در دین و فرهنگ عربی ماست.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها