مرد ایرانی وقتی همراه دو هموطنش برای تعمیر لنج باری وارد آب‌های امارات شد، هدف شلیک گارد ساحلی قرار گرفت و کشته شد. خانواده او خواستار دریافت غرامت و مصرف آن برای درمان افراد بیمار و خانواده‌های نیازمند شدند.
کد خبر: ۱۳۳۹۳۲۱

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، چند روز پیش خانواده‌ای نزد بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران آمده و با طرح شکایتی مدعی شدند، پسر میانسال خانواده هدف تیراندازی گارد ساحلی امارات قرار گرفته و آنجا کشته شده و حالا خواستار رسیدگی به پرونده او هستند.

با دستور قضایی، تحقیقات در این باره آغاز و معلوم شد، مرد کشته‌شده علی نام داشته که در بندر جاسک استان هرمزگان ساکن بوده و کارش صیادی و تعمیر موتور لنج و قایق بوده است.

او همراه دو نفر برای تعمیر لنجی وارد آب‌های امارات شده اما بعد از تعقیب و گریز از سوی گارد ساحلی هدف شلیک گلوله قرارگرفته و کشته شده‌است. دو همراهش نیز بازداشت شده و مدتی در زندان امارات بودند تا این‌که بعد از مکاتبات ایران با امارات، جسد مرد میانسال به ایران بازگشت و دو مرد زندانی نیز آزاد شدند.

دولت امارات بعد از این تیراندازی اعلام کرد، عمدی در تیراندازی نداشته و اتباع ایرانی غیرقانونی وارد آب‌های این کشور شده‌اند وحاضر است غرامت مرگ تبعه ایرانی را بپردازد که چندی پیش این غرامت به حساب مرجع قضایی ایران واریز شد.

ماموران در ادامه از دو همراه مرد کشته‌شده تحقیق کردندکه آنها مدعی بودند برای آوردن بار و نیز تعمیر موتور لنج، علی را با خود برده و در آب‌های آزاد بوده‌اند و فکر نمی‌کرده وارد آب‌های کشور امارات شده و این بلا سرشان بیاید.

این در حالی است که مادر و دختر فرد کشته شده درخواست دیه کرده‌اند.

مصطفی واحدی، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران در این باره به جام‌جم گفت: بر اساس قانون، هر فرد ایرانی که خارج از کشور مرتکب هر نوع جرم شود یا کشته شود صلاحیت رسیدگی به پرونده او مرجع قضایی ایران است. پرونده این مرد از دادسرای جاسک به تهران ارسال شده و به آن در دادسرای جنایی تهران رسیدگی می‌شود. شکایت خانواده مرد کشته‌شده مورد بررسی قرارگرفته تا تعیین تکلیف شود. همچنین دستور تحقیقات دوباره از دو مردی که همراه مرد ایرانی بودند، به عنوان شاهدان ماجرا صادر شده است. خواهر علی دیروز در گفت‌وگویی با خبرنگار جام‌جم در باره مرگ برادرش گفت: برادرم چند سال قبل از همسرش جدا شده و دخترش با مادرش زندگی می‌کند. برادرم با خانواده‌ام در بندر جاسک استان هرمزگان زندگی می‌کرد. او از بچگی شیفته صیادی و تعمیر موتور لنج و قایق بود. بزرگ‌تر که شد این کار را حرفه خودش انتخاب کرد و با گذراندن دوره‌های مختلف یک تعمیرکار ماهر شد. یکی از روزهای شهریور سال گذشته دو مرد که با هم خویشاوند و از دوستان برادرم بودند و در محله دیگری ساکن بودند، سراغ او آمدند و خواستند موتور لنج باریشان که خراب شده را تعمیرکند و او را با خودشان بردند. چند روزی گذشت و از برادرم خبری نشد. به خانه آن دو مرد رفتیم که خانواده‌اش هم مدعی شدند آنها نیز بازنگشته‌اند و هنوز کار تعمیر موتور لنج ادامه دارد. چند هفته گذشت و خبری نشد. سرانجام به ما خبر دادند آنها در آب‌های امارات بازداشت شده‌اند. با شکایت در اداره پلیس خواستار روشن شدن پرونده برادرم شدیم. پنج ماه از بی‌خبری‌مان گذشت تا این‌که اطلاع یافتیم او هدف شلیک گلوله گارد دریایی کشور امارات قرار گرفته و کشته شده است. بعداز رایزنی‌های بسیار توانستیم جسد را از امارات به ابوموسی و بعد به بندر جاسک منتقل و دفن کنیم. ما از دولت امارات غرامت خواستیم که این پول به حساب دادگستری واریز شده اما پرونده هنوز بلاتکلیف است. با شکایت قضایی، خواستار پیگیری پرونده و دریافت دیه هستیم تا با این پول بتوانیم کمکی به خانواده‌های نیازمند و هزینه درمان افراد بیمار در شهرمان کنیم.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها