رئیس جمهور گفت: سرمایه گذاری برای آموزش و پرورش هزینه محسوب نمی‌شود بنابراین هیچ کس نباید به خاطر فقر از تحصیل و آموزش باز بماند.
کد خبر: ۱۳۳۹۳۰۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۰-۱۴۰۱ که به طور نمادین در دبستان فولادگر صالح‌آباد شهرری برگزار شد، ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ایام اربعین حسینی را تسلیت می‌گوییم و یاد ۴۰ هزار شهید معلم و دانش آموز را گرامی می‌داریم.

او افزود: یاد جهادگران با اخلاص را گرامی داشته و امیدوارم روحیه جهادی همواره در جامعه گره گشایی مشکلات کشور باشد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: آغاز  سال تحصیلی و بازگشایی مدارس را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با تلاش آموزش و پرورش، اولیا و دانش آموزان، سال تحصیلی جدید به خوبی پیش برود.

او با بیان اینکه هدف از آفرینش انسان تعالی، رشد و کمال است، گفت: آموزش و پرورش در زندگی بشر جایگاه ویژه ای دارد و دو نهاد خانواده و مدرسه در آن نقش اساسی دارند.

رئیس جمهور افزود: مدرسه جایگاه باشرافتی است و فقط یک آموزشگاه نیست؛ همانطور که خانه فقط خوابگاه نیست. مدرسه محل اندیشه ورزی است و تقدس بسیاری دارد.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: محور آموزش معلم است و شان و منزلت معلم باید حفظ شود. هویت معلم باید به عنوان جایگاه تعلیم و تربیت بایدمورد توجه باشد.

او بر ارتقای جایگاه معلمان، شان و منزلت آنها و همچنین کیفیت پیدا کردن تعلیم و تربیت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مدرسه باید ستون همبستگی و نظم اجتماعی باشد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: توسعه کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و مهارت هاست، در گرو افرادی که در جامعه با مهارت ایفای نقش می‌کنند؛ در این رابطه، عدالت آموزش نقش مهمی دارد.

او تاکید کرد: هزینه کردن برای آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه گذاری در کشور است بنابراین هیچ کس نباید به خاطر فقر از تحصیل و آموزش باز بماند.

رئیس جمهور  بیان کرد: فقر و نداشتن نباید موجب جاماندگی از علم و آموزش شود، براین اساس عدالت آموزشی مورد تاکید است.

او اضافه کرد: مسئله آموزش و پرورش و شرایطی که اکنون وجود دارد، باید دقیق بررسی شود. کارهای اساسی که با اجرای سند تحول بنیادین در دست داریم، دنبال می‌شود.

سند تحول، مستند همه اقدامات تحولی در آموزش و پرورش است

حجت الاسلام رئیسی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در بخش های مختلف اجرایی قرار گیرد، اگر این سند به عنوان سند تحول مدرسه اجرایی نشود، کارایی ندارد. ستاد باید پیگیری تحول را داشته باشد اما اصل کار در مدرسه است؛ بنابراین چهره های تحولگرا می توانند این کار را انجام دهند، مگر می شود کسی که تحول را قبول ندارد، از او تحول خواست.

رئیس جمهور ادامه داد: همه باید نسبت به سند تحول آموزش و پرورش پایبند باشند. هر سال تحصیلی که می‌گذرد، نشان می‌دهد که چند درصد از سند اجرا شده و چند درصد باقی مانده است؛ سند تحول، مستند همه اقدامات تحولی در آموزش و پرورش است.

او گفت که دولت سیزدهم را با شعار «ایرانی قوی» شروع کردیم، از همه دانش آموزان در سراسر کشور می‌پرسم که به نظر شما  ایران قوی دارای چه ویژگی هایی است و نقش دانش آموزان در شکل گیری ایران قوی چیست؟.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: در آغاز سال تحصیلی دوست داشتیم شبکه شاد و آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری، فعال شود و الان هم با این رویکرد، کار را پیش می بریم. برخی مناطق چون تعداد دانش آموزان بالاست، امکان آموزش حضوری برای همه نیست بنابراین کار در این شرایط تدریجی و گروهی پیش می‌رود.

افت تحصیلی برای آینده کشور مضر است

او ادامه داد: افت تحصیلی برای آینده کشور مضر است. باید شادابی، صدای نشاط و هیاهو در مدرسه همچنان شنیده شود، این هیاهو دوباره باید در مدرسه شروع شود؛ حضور معلمان و دانش آموزان به مدارس نشاط می‌دهد.

رئیسی با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان گفت: صیانت از جان دانش آموزان برای همه ما وظیفه است. هنوز همه دانش آموزان و اکسینه نشده اند البته تا ٣-۴ روز آینده واکسیناسیون عمومی بالای ۷۰ درصد افراد جامعه کامل می‌شود.

او تاکید کرد: معلمان و کسانی که با دانش آموزان ارتباط دارند، واکسینه شده‌اند اما با همه این کارها، حفظ از جان معلمان و دانش آموزان باید همچنان مورد توجه باشد.

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: از آموزش و پرورش می خواهم شیب را به سمت آموزش حضوری ببرد البته با رعایت سلامت دانش آموز که امری اجتناب ناپذیر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها