شدت انفجارهای آتشفشانی در جزیره لا پالما در اسپانیا آتش نشانان را مجبور به عقب نشینی کرده و مقامات مجبور به تخلیه سه شهر دیگر شدند.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۹۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، فوران های آتشفشان جزیره لاپالما در حالی ادامه دارد که خطوط هوایی پروازها به دلیل شکل گیری ابر گاز و خاکستر لغو شده اند.

آتش نشانان بعدازظهر جمعه با باز شدن یک دریچه جدید در جناح آتشفشان از کار پاکسازی در شهر تودک انصراف دادند و محل را ترک کردند. ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که یک موج شوک آور عظیم از محل فوران منتشر شده است.

ابرهای عظیمی از خاکستر و دود مدام بالای این آتشفشان تشکیل می شود که باعث وحشت عمومی شده است.

مقامات دستور تخلیه مردم در شهرهای تاجویا ، تاکاند دی آباخو و بخشی از تاکاند د آریبا را صادر کردند و به ساکنان دستور داده شده که در زمین فوتبال محلی تجمع کنند.

خدمات اورژانس جزایر قناری در ابتدا به ساکنان گفته بود برای جلوگیری از خطرات ناشی از ابر متراکم خاکستر و قطعات گدازه، در خانه بمانند اما بعداً به دلیل افزایش خطر انفجارها تصمیم به تخلیه آنها گرفتند.

نه تنها مردم بلکه حیوانات نیز تخلیه شدند.

موسسه آتشفشانی جزایر قناری اسپانیا نیز گفت: ابر گاز سمی و خاکستر بیش از 2.5 مایل (4 کیلومتر) به آسمان صعود می کرد. آژانس ملی هواشناسی اعلام کرد که این ابر عظیم به سمت شمال شرقی به سمت سرزمین مدیترانه و اسپانیا حرکت می  کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها