در این مطلب می خوانیم که چای پنیر چیست چه خواصی دارد و طرز تهیه آن چگونه است؟
کد خبر: ۱۳۳۸۱۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، چای پنیر یک نوشیدنی عجیب و غریب است که دارای فایده های بسیاری برای سلامتی است. منشاء آن تایوان است جایی که تقریباً در همه بازارهای آن می توانید این چای را پیدا کنید.

با این حال، در کشورهای غربی مصرف آن کمتر رایج است. به همین دلیل، ما به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید چای پنیر درست کنید تا شما نیز از آن لذت ببرید!

قبل از شروع باید به شما یادآوری کنیم که استفاده از آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم عالی است.

آنها حاوی مواد مغذی گیاهی آنتی اکسیدان هستند که می توانند تولید رادیکال های آزاد را خنثی کنند واین به شما کمک می کند از تجمع آنها در بافت های بدن خود جلوگیری کنید.

چای پنیر چیست؟

چای پنیر یک نوشیدنی است که می توانید با چای سیاه، سبز یا ماچا تهیه کنید و همراه با پنیر خامه ای به عنوان اصلی ترین ترکیب آن استفاده کنید. منشاء آن از کشورهای آسیایی است و به دلیل بافت ویژه طعم آن بسیار برجسته است. همچنین چگالی تغذیه ای بالایی دارد.

این نوشیدنی حاوی پنیر، پروتئین هایی را ارائه می دهد که ارزش بیولوژیکی بالایی دارند. این مواد مغذی ثابت کرده اند که برای اطمینان از عملکرد کافی ماهیچه ها ضروری هستند.

آنها به بافت ها کمک می کنند تا برای روند بهبودی پس از یک دوره کار شدید یا فعالیت بدنی آماده شوند.

این چای دارای ترکیبات آنتی اکسیدان است. بر اساس مطالعه ای که در مجله Nutrients منتشر شده در حقیقت ، مصرف منظم این ماده می تواند از بروز مشکلات مزمن و پیچیده جلوگیری کند.

به عنوان مثال، کاتچین موجود در چای می تواند اکسیداسیون و حرکت چربی ها را تحریک کند که برای کاهش وزن مفید است. می توانید آن را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای بهبود وضعیت ترکیب بدن خود استفاده کنید.

برای تهیه چای پنیر، به این مواد نیاز دارید:

نمک، شکر و یخ

۳ اونس خامه غلیظ شده

چای سیاه ، سبز یا ماچا

۷.۱۰ گرم پنیر خامه ای

۲.۳۱ گرم شیر کامل

دستورالعمل های مرحله به مرحله برای تهیه چای پنیر :

شما باید با تهیه چای انتخابی خود شروع کنید. برای انجام این کار ، باید بدانید دمای مطلوب این چای چقدر است و آب را تا آن نقطه گرم کنید سپس کیسه چای را اضافه کنید و فنجان خود را بپوشانید تا برای چند دقیقه بماند. سپس آن را به اندازه دلخواه خود شیرین کرده و بگذارید سرد شود.

در یک فنجان دیگر پنیر خامه ای و خامه، شیر و کمی نمک را اضافه کنید. همه را با هم زن هم بزنید تا مخلوط یکدست اما غلیظی به دست آید. باید تا جایی که ممکن است خامه ای باشد.

در مرحله بعد، برای تهیه چای پنیر، یخ را به لیوان خود اضافه کنید ، آن را با چای انتخابی خود پرکنید و ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری مخلوط پنیر خامه ای اضافه کنید. باید آن را سرد سرو کنید.

وقتی می خواهید از چای لذت ببرید ، انتخاب یک خوب به همراه آن بسیار مهم است. یکی از گزینه ها آجیل است زیرا چگالی تغذیه ای بالایی دارد و به عنوان غذای سالم شناخته می شود. بهتر است آجیل خام یا برشته را انتخاب کنید. انواع سرخ شده جایگزین مناسبی نیستند.

برخی ترجیح می دهند چای پنیر خود را با شیرینی یا ساندویچ همراه کنند. اما اینها گزینه مناسبی برای هر روز نیستند اما می توانید گاهی این کار را انجام دهید. باید در نظر داشته باشید که این نوع غذاها دارای مقادیر زیادی چربی ترانس و قندهای اضافی هستند.

اگر می خواهید یک طعم سالم به آن اضافه کنید می توانید گواکامول یا حمص تهیه کنید یا آن را با سبزیجات خرد شده و ناچوهای خانگی بخورید. اینها جایگزین های مناسبی برای چای پنیر شما هستند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها