فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن تشریح آخرین اطلاعات از روند واکسیناسیون شهروندان تهرانی، گفت: هم اکنون بیش از ۲۱٠ مرکز تجمیعی و غیر تجمیعی در تهران راه اندازی شده و به صورت دو شیفته و سه شیفته در حال خدمت رسانی به شهروندان تهرانی هستند.
کد خبر: ۱۳۳۷۸۲۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز پنجشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰ در آیین بهره برداری از مرکز شبانه روزی واکسیناسیون شهید مدافع سلامت شهیده عصمت سربیشه‌ای، گفت: در این مرکز حدود ۳۵۰۰ دوز واکسن تزریق می‌شود که با توجه به ظرفیت بالای مرکز آمار مذکور قابلیت افزایش تا ۱۰هزار دوز واکسن در روز را داراست.

وی با اشاره به شتاب بالای واردات واکسن کووید۱۹ به کشور از راه اندازی ۲۱۰ مرکز مختلف واکسیناسیون در پایتخت کشور خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۲۱٠ مرکز تجمیعی و غیر تجمیعی در تهران راه اندازی شده و به صورت دو شیفته و سه شیفته در حال خدمت رسانی به شهروندان تهرانی هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا حفظ سلامتی مردم در هنگام تزریق واکسن را جزو اولویت‌های ستاد کرونا برشمرد و با اشاره به ضرورت جلوگیری از ازدحام و شلوغی در مراکز تلقیح واکسن افزود: در این راستا هم اکنون بیشتر مراکز واکسیناسیون پایتخت به صورت ۲ شیفته در شیفت صبح و بعدازطهر فعالیت می‌کنند. اما برای تسریع فرایند واکسیناسیون تهران نیازمند راه‌اندازی بیش از ۹۵مرکز واکسیناسیون دیگر است.

وی با اشاره به وضعیت تزریق واکسن در پایتخت، گفت: تا عصر روز گذشته شش میلیون و ۸۲۵هزار نفر از همشهریان تهرانی دوز اول واکسن و همچنین دو میلیون و ۹۳٠ هزار نفر انیز هر دو دوز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند.

در ادامه این مراسم نیز سردار اخوان مهدوی فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه کل پاسداران نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا به ویژه شهدای مدافعان سلامت از تلاش‌های مدافعان سلامت و تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها در راستای مقابله با کرونا دراین پاندمی قدردانی کرد.

وی با اشاره به استفاده از تمام امکانات بهداری سپاه برای مقابله با بیماری کرونا در کشور خاطرنشان کرد: امروزه بیش از ۲٠ هزار دوز واکسن کووید۱۹ در مراکز واکسیناسیون نیروی زمینی سپاه تزریق می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سردار اخوان مهدوی با اشاره به راه اندازی ۲۴ بیمارستان سیار توسط نیروی زمینی سپاه گفت: نیروی زمینی سپاه تاکنون ۱۶مرکز واکسیناسیون در کشور فعال کرده است. در هفته آینده نیز چهارمین مرکز واکسیناسیون را در کلانشهر تهران راه اندازی خواهیم کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها