به همت شرکت گل گهر و باحضور پرشور مجریان و گویندگان؛

اختتامیه اولین جشنواره صدا و صحنه آوانا برگزار شد

آئین اختتامیه جشنواره سراسری مطبوعات،خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری سردار آسمانی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شامگاه پنج‌شنبه با معرفی برگزیدگان و با حضور معاون استاندار کرمان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،رئیس خانه مطبوعات استان و مسئولین شهرستان سیرجان و جمعی از معاونین و ‌مدیران شرکت گل‌گهر و اهالی رسانه در سیرجان برگزار شد.
آئین اختتامیه جشنواره سراسری مطبوعات،خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری سردار آسمانی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شامگاه پنج‌شنبه با معرفی برگزیدگان و با حضور معاون استاندار کرمان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،رئیس خانه مطبوعات استان و مسئولین شهرستان سیرجان و جمعی از معاونین و ‌مدیران شرکت گل‌گهر و اهالی رسانه در سیرجان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۳۶۶۵۵
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محمدرضا نژادحیدری،مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت تخصصی و سراسری و با حمایت شرکت گل گهر برگزار شد، گفت:از بین ۵۱۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ۳۱۶ اثر به مرحله داوری نهایی رسیدند. ۲۵ استان کشور در جشنواره شرکت کردند و کرمان با ۱۸۶ اثر بیشترین تعداد آثار را داشت.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی،امام‌جمعه سیرجان نیزبا بیان اینکه هدف،بیان مکتب حاج قاسم است، گفت:مکتب او یعنی مکتب اسلام ناب محمدی است و وظیفه ما تبیین اسلام ناب و مکتب حاج قاسم است.

مدیر حراست شرکت گل گهر نیز دراین آئین گفت:حاج قاسم سلیمانی فقط متعلق به دنیای اسلام نبود،بلکه متعلق به تمام عدالت خواهان جهان و کسانیکه داعیه دفاع از مظلومان را دارند، بود.

 حسین شاهمرادی افزود:این جشنواره به منظور تبیین و ترویج دستاوردهای سردار سلیمانی برگزار شد و از آنجا که شرکت گل گهر خود را در قبال مسائل فرهنگی مسئول می داند،برنامه ها و جشنواره های دیگری را همچون گذشته برگزار خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت:ظرفیت سیرجان در حوزه فرهنگ و رسانه بالاست و چون مدیران اجرایی و دولتی نگاه ویژه ای به فرهنگ دارند،شاهد رویدادهای مستمری در سیرجان هستیم.

محمدرضا علیزاده افزود:جشنواره حاضر هم از جنبه رسانه ای و هم موضوع آن که درباره سردار سلیمانی است،حائز اهمیت است‌‌‌؛ما در وزارت ارشاد تلاش کردیم از قالب های مختلف برای ترویج مکتب سردار استفاده کنیم.

وی افزود:رسانه بایستی از ابزارهای رسانه ای در جهت معرفی شخصیت و منش سردار سلیمانی استفاده کنند.

در این آئین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیرجان نیز گفت:مقام معظم رهبری فرمودند به شهید سلیمانی به شکل یک مکتب و مدرسه درس آموز نگاه کنید.

سرهنگ علی دستوری افزود:علاوه بر انبیا در طول تاریخ افرادی وجود داشته اند که خداوند به آنها رسالت داده و آنها را اسوه و الگو قرار داده که حاج قاسم یکی از این افراد است.

 معاون استاندار کرمان نیز ضمن ابلاغ پیام استاندار کرمان به این جشنواره گفت:چون در زمان جنگ سرباز حاج قاسم بودم فکر می کردم کسانی که او را می شناسند و دیده اند،دوستش دارند، ولی بعد از شهادتش متوجه شدم کسانی وجود دارند که او را ندیده اند ولی شناخت و مهر بیشتری نسبت به او  دارند.

حسین محرابی تاکید کرد:خیلی خوب است شرکت‌های اقتصادی کارهای فرهنگی عمیق انجام بدهند و از شرکت گل گهر برای پیگیری ایده چنین جشنواره‌ای تشکر می کنم.

در پایان این آئین،برگزیدگان جشنواره معرفی و از ایشان به شرح ذیل تجلیل شد:

در رشته تیتر هیات داوران اثری را شایسته رتبه‌ی اول؛رتبه دوم به صورت مشترک به نسیم سلیمانی از هفته نامه تجارت معدن و فولاد و هدی رضوانی از فصلنامه معراج تعلق گرفت و رتبه سوم به صورت مشترک به عبدالله الماسی از خبرگزاری ایرنا استان کرمانشاه و نجمه حسنی از ایرنا استان کرمان تعلق گرفت.

در رشته مصاحبه محسن فاطمی نژاد از روزنامه قدس مشهد،مریم سادات آجودانی از خبرگزاری فارس استان تهران و هادی کاربخش از هفته نامه یزدان کرمان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته گزارش مهری فروغی از خبرگزاری تسنیم استان اصفهان نفر اول و رتبه دوم به صورت مشترک به مصطفی قطبی جشوقانی از خبرگزاری ایرنا مشهد و هدی رضوانی از فصلنامه معراج تعلق گرفت و مینا مولایی از روزنامه جام جم تهران رتبه سوم را کسب کرد.

در رشته یادداشت و سرمقاله احمدرضا تخشید از هفته نامه پاسارگاد سیرجان نفر اول شد و رتبه دوم به صورت مشترک به رقیه توسلی از روزنامه قدس و خلیل همایی‌راد از خبرگزاری میزان تعلق گرفت و کبری سعادتی از دوهفته نامه آزنا از استان اردبیل سوم شد.

در رشته طراحی و صفحه آرایی نرگس بامری از روزنامه کرمان امروز،فریدون حسینی از هفته نامه آذریورد اردبیل و محمد کرمی از روزنامه صبح ساحل استان هرمزگان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته عکس محمدحسن صلواتی از شهرآرانیوز مشهد،مهدیه غفوریان از خبرگزاری فارس شهر مشهد و ابوذر احمدی زاده از ایرنا استان کرمان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها