رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس خبر داد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۵۵۰۳


 به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس خبر داد.


علی صالحی تصریح کرد: در نتیجه پیگیری های مستمر اعضای شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش میان طرفین یک پرونده‌ قتل عمد، خوشبختانه اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام نمودند و این زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس، از قصاص رهایی یافت.


وی گذشت این خانواده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال در تأسی از سیره نبی مکرم اسلام (صلی اللّه علیه وآله وسلم) و ائمه معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای برقراری صلح و سازش در این پرونده قدردانی کرد.


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به تأکیدات مؤکد و نگاه ویژه ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، تصریح کرد :ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از شاخص ترین ارزش های دینی و معیارهای اخلاقی است که اگر در سطح جامعه نهادینه شود و روحیه سازش و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان شهروندان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها