آزادگان سفیران انقلاب اسلامی بودند

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان رضوی گفت: آزادگان ما، سفیران انقلاب بودند، رژیم بعث صدام خیلی تلاش کرد که آزادگان دست از آرمان خود بردارند، اما نه تنها این اتفاق نیافتاد، بلکه آنها با هویت ایران اسلامی و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی مردم ایران آشنا شدند.
کد خبر: ۱۳۳۳۲۳۴

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین معصومی شنبه 30 مرداد در مراسم تجلیل از آزادگان قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش شمال شرق در مشهد طی سخنانی گفت: در جهان اسرای جنگ های نظامی پس از آزادی با افسردگی مواجه می شوند، اما اسرای ایران اسلامی با توجه به تدبیر و درایت سید آزادگان ابوترابی کاملا فرق کرد.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان رضوی افزود: آزادگان پس از آزادی علاوه بر اینکه افسرده نشدند بلکه مصمم تر از قبل در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان های شهدا حضور پیدا کردند.
وی تصریح کرد: اسرا در سخت‌ترین شرایط روحیه خود را حفظ کردند و دشمن را به زانو درآوردند و دشمن قبل از تسلیم نظامی، تسلیم اراده قوی آزادگان سرافراز شد.
حجت الاسلام معصومی تاکید کرد: آزادگان عموما جوانان کم سن و سال بودند که در دوران اسارت از نظر ایمانی، شخصیتی و هویتی ساخته شدند، اسارت در حقیقت برای آنان یک دانشگاه بود که تجربیات بزرگتر ها به جوانان منتقل شد.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان رضوی اظهار کرد: آزادگان ما، سفیران انقلاب بودند، رژیم بعث صدام خیلی تلاش کرد که آزادگان دست از آرمان خود بردارند، اما نه تنها این اتفاق نیافتاد، بلکه آنها با هویت ایران اسلامی و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی مردم ایران آشنا شدند.
فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق کشور در این مراسم گفت: هیچ چیز مرز‌های ما را تهدید نمی‌کند و نیروی زمینی قهرمان همانند روز‌های نخست جنگ در مرز‌ها مستقر است و موجب امنیت پایدار در کشور شده است.
امیرسرتیپ رضا آذریان افزود: امروز آمادگی نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های دفاعی بسیار ارتقا یافته است و قابل مقایسه با دوران جنگ تحمیلی نیست و ما تمام حرکات دشمن را در آن سوی مرز‌ها رصد می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد هیچ تعرضی به خاک ایران اسلامی انجام پذیرد و دشمن و استکبار جهانی نیز این موضوع را به خوبی فهمیده است که اگر خطایی مرتکب شوند، مشت محکمی خواهد خورد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که نیروی زمینی در نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمن در طول جنگ تحمیلی قرار داشت خاطر نشان کرد: امروز هم در مرزداری از مرز‌های هوایی، دریایی و زمینی، ارتشیان ادامه دهنده راه آزادگان بوده و با توکل به خداوند منان و تدابیر مقام معظم رهبری، حراست از مرز‌ها را به بهترین شکل انجام می‌دهند
فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق کشور افزود: خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان و ایثارگران چراغ راه نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند و مقاومت آزادگان سرافراز به تاسی از حضرت زینب (س) نظام اسلامی ایران را بیمه کرد.
آذریان گفت: امروز نیرو‌های مسلح و ارتش قهرمان ادامه دهنده راه آزادگان سرافراز و به تعبیر مقام معظم رهبری این الماس‌های درخشان است..
در این آیین ۱۰ نفر از آزادگان قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور به نمایندگی از آزادگان این نیرو در مشهد مقدس تجلیل شدند.
گفتنی است؛ خراسان رضوی 3292 آزاده سرافراز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که از این تعداد 3241 نفر در زندان‌های رژیم بعث عراق و 151 نفر در زندان‌های رژیم ستم شاهی در بند اسارت بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها