مدیرکل بنیاد خراسان رضوی:

انجام 100 سفر شهرستانی با هدف پیگیری مشکلات ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در سال جاری بیش از 100سفر به شهرستان‌های این استان برای اعضای شورای معاونین با هدف رفع مشکلات ایثارگران پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۳۲۷۴۲۶

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی،حجت الاسلام حسین معصومی یکشنبه 27 تیر در جریان سفر به چناران در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا گفت: سه دوره سفر به تمامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی انجام شد و اهم این برنامه‌ها دیدار با فرمانداران، امامان جمعه، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و تشکیل جلسات شورای هماهنگی امور ایثارگران و ... بوده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: محوریت چهارمین دور سفرهای شهرستانی که از ابتدای سال جاری آغاز شده است، بررسی اجرای مصوبات جلسات شورای هماهنگی امور ایثارگران با محوریت بهسازی گلزار شهدا، واگذاری زمین به ایثارگران و ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگران است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی افزود: بیش از 20 سال است که قانون واگذاری زمین به ایثارگران در استان خراسان رضوی بر زمین مانده است که با پیگیری‌ها و تفاهم نامه این قانون مجدا احیا شد.
وی ادامه داد: در شهرستان چناران 188نفر متقاضی مسکن هستند، و اولویت با کسانی است که تاکنون هیچ گونه خدمات و تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند و افراد مشمول توسط بنیاد شناسایی می‌شوند.

وی به موضوع اشتغال اشاره و تصریح کرد: در این شهرستان  153 فرزند جانباز و آزاده و 17 فرزند شهید متقاضی کار هستند، که در این جلسه مقرر شد، فرصت‌های بومی شناسایی و فرزندان جویای کار مشغول به کار و یا از خدمات و تسهیلات اشتغال بهره‌مند شوند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی افزود: در حوزه فرهنگی کار زیادی باید انجام شود، در فعالیت‌های فرهنگی آرمان‌ها و ارزش‌های جامعه و خانواده باید متناسب با رده سنی تبیین شود.
وی به وضعیت گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: در این شهرستان 26 گلزار شهدا وجود دارد که 287 مزار شهید را در خود جای داده است که از این تعداد 13 گلزار ترمیم و 13 گلزار دیگر همچنان نیازمند بازسازی است.

حجت الاسلام معصومی تاکید کرد: به دلیل شرایط جوی این شهرستان باید مزار افتخار آفرینان ایران اسلامی به صورت مستمر بهسازی شود.
در این جلسه انصاری فرماندار، حجت الاسلام تاجی امام جمعه، ثانوی رئیس بنیاد و تنی چند از روسای ادارات شهرستان چناران، صدیقه خدیوی معاون تعاون و طوریان رئیس دفتر مدیرکل و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز حضور داشتند. 
گفتنی است؛ شهرستان چناران در 69 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و پرونده 339 شهید، 929 جانباز و 53 آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیورمردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها